Annons

Reve får konkurrens av internationell sökmotor

Reve får konkurrens av internationell sökmotor

2016-09-01 14:06

I veckan lanserades Fashiola i Sverige. En sökmotor för mode med mer än 10 miljoner listade produkter.

Fashiola grundades i Holland 2012 under namnet Kleding.nl och har sedan dess lanserat sin sökmotor för mode i fler än tio europeiska länder. Enligt företaget själv har man fler än 2,5 miljoner unika besökare per månad och internationellt sett erbjuder Fashiola över 10 miljoner produkter från mer än 600 butiker.

Nu är det dags att ta klivet in i Skandinavien där Sverige är först ut och med från start finns varumärken och e-handlare som Nelly.com, H&M, Boozt.com, Urban Outfitters, Sportamore och MQ.

– Vi är mycket glada över att ha expanderat till Sverige och är övertygade om att Fashiola kommer att bli en stor succé bland shoppare och modefantaster. Styrkan i vårt märke återspeglas tydligt i de fantastiska partners vi har inom Sveriges modebransch, säger Peter Langenkamp, VD för Fashiola.

Engagera och inspirera

Fashiola gör det möjligt för användaren att söka både på deras sajt och i en app och påminner en hel del om den svenska shoppingappen Reve som fått stort genomslag på sistone. Utöver sökfunktionen har man även tagit fram ett antal funktioner som ska inspirera och engagera besökarna.

Annons
Annons

Bland annat med en egen modeblogg men även genom att låta användarna skapa sina ”stylebooks” som de kan dela på sajten och i sociala medier.

– Vi tror att det finns en stor efterfrågan för den service som vi erbjuder, och vi är mycket engagerade i att förse marknaden med ett snabbt, enkelt och unikt sätt att shoppa online, säger Peter Langenkamp.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
E-handeln Otis Bikes om deras resa till miljonomsättning

E-handeln Otis Bikes om deras resa till miljonomsättning

Det amerikanska cykelbudet fick ge namn till Martins märke.

Annons
Annons
Skincity växer med 27% - omsätter nu 350 miljoner

Exklusivt: Skincity växer med 27% - omsätter nu 350 miljoner

Har spikat lanseringsdatum för brittisk sajt.

Gekås nya storsatsning:

Gekås nya storsatsning: "Som e-handel fast bättre"

Deras egen variant av webbshop.

Svag start för pizzabottnar på nätet - nu tänker krögaren om

Svag start för pizzabottnar på nätet - nu tänker krögaren om

"Vi vågar prova oss fram och driva innovativa lösningar".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lågpriskedjan Primark tänker om - överväger nu <nobr>e-handel</nobr>

Lågpriskedjan Primark tänker om - överväger nu e-handel

Kan lansera Click&Collect.

Leveranskritik mot MediaMarkt:

Leveranskritik mot MediaMarkt: "Har fått vissa utmaningar"

Beställningar från början av december har inte kommit fram.

Apotea slår rekord igen - över 2 miljarder i försäljning

Apotea slår rekord igen - över 2 miljarder i försäljning

Nätapoteket går inte att stoppa?

Annons
Jobb på Ehandel.se

Hermine Hold söker:

Performance Marketing Specialist

Campadre söker:

Teamledare till största shoppingklubben på nätet i Norden, Campadre.

Jula Sverige AB söker:

e-handelsspecialist

BabyBjörn AB söker:

E-commerce Store Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta