Reve hoppas få fart på affärerna med Jetshop

I ett nytt samarbete vill shoppingappen göra det lättare för e-handlare att ansluta sig till marknadsplatsen.

Reve, som samlar varumärken, e-handlare och konsumenter i sin app, har visat sig vara bra på att få kunderna till att konvertera i mobilen. I förra veckan tog man klivet in i Norge och Reve har nu cirka 200 000 användare.

Utöver det har drygt 160 varumärken och e-handelsbutiker anslutit sig till tjänsten och för att accelerera tillväxten ytterligare har Reve nu inlett ett partnerskap med Jetshop.

Annons

– Reve är ett fantastiskt koncept och kommer att ha stor inverkan på e-handel i framtiden. Vi vill hjälpa våra kunder att öka sin försäljning och därför måste vi se till att de hittar rätt säljkanaler, säger Christian Zanders, VD för Jetshop.

Vill samarbeta med fler plattformar

I och med samarbetet blir Reve en integrerad del av Jetshops produkterbjudande. Något som innebär att Jetshops kunder får tillgång till Reve automatiskt. Samarbetet är det första av sitt slag för Reve men lösningen kommer att vara kompatibel med flera olika plattformar och tekniska leverantörer.

– Vi vill bli Sveriges största friktionsfria marknadsplats för livsstilsshopping och för att uppnå detta måste vi komma på innovativt och skalbara lösningar som inte kräver detaljhandlarna på massor av resurser. Att samarbeta med ledande e-handelsplattformar är en självklarhet för oss då vi kan hitta gemensamma lösningar som gynnar alla, säger Josep Nolla, grundare och VD för Reve.

Annons