Annons

RevolutionRace växte med 350 procent under Black Week

RevolutionRace växte med 350 procent under Black Week

2018-11-27 12:30

"Vi behöver inte rea ut några produkter".

E-handeln RevolutionRace som tidigare i år slog 200 miljoner med en vinst på 70 miljoner, rapporterar nu stor framgång under Black Week.

LÄS ÄVEN: Revolutionrace över 200 miljoner - med 70 miljoner i vinst

Företaget är känt för att utnyttja sociala medier och influencers och inför den stora köpfesten ska man ha planerat väl.

- I år förberedde vi oss verkligen inför Black Week genom att koordinera alla influencers tillsammans med marknadsföringen på sociala medier, det var en lyckad strategi! säger Pernilla Nyrensten, vd och grundare, i ett pressmeddelande.

"Krashade vid ett par tillfällen"

Trots goda förberedelser så ska sajten ha gått ner på knäna ett par gånger.

Annons
Annons
- Webbshoppen krashade vid ett par tillfällen under Black Friday trots uppgraderade servrar, trycket var enormt! Nu blir den stora utmaningen att få ut alla ordrar i tid, säger Pernilla Nyrensten.

"Något vi gör för våra kunders skull"

Med tanke på RevolutionRace fina tillväxt och lönsamhet de senaste åren så meddelar man faktiskt att Black Week inte är något som företaget behöver delta i.

- Black Week är något vi gör för våra kunders skull, vi behöver inte rea ut några produkter, allt säljer slut i webbshoppen ändå. Vi har vuxit så fort på många marknader så mycket säljer slut i förtid, säger Niclas Nyrensten, produktchef och medgrundare.

Den stora köpfesten ska dock ha lett till att man "slog alla tidigare rekord". Med facit i hand så meddelar RevolutionRace att Black Week ökade med 350 procent, jämfört med förra året, och att Black Friday var den bästa dagen.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
E-handelskonferensen NXT:

E-handelskonferensen NXT: "Kommer bli störst i Norden"

Går av stapeln i Oslo den 4 juni.

Annons
Annons
ASOS:

ASOS: "Frankrike och Tyskland är utmanande"

Ökade försäljningen med 13 procent.

Ny tjänst från Wish - siktar på leverans samma dag i Sverige

Ny tjänst från Wish - siktar på leverans samma dag i Sverige

Svenska butiker kan nu ansöka till "framtidens handel".

Dollarstore om e-handeln:

Dollarstore om e-handeln: "En minst sagt magisk start"

Berättar om sin första vecka som e-handlare.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

NA-KD öppnar ny butik:

NA-KD öppnar ny butik: "Fysiskt är väldigt varumärkesbyggande"

"Det är något speciellt att ta på grejerna".

Nu är Dollarstores <nobr>e-handel</nobr> live

Nu är Dollarstores e-handel live

Öppen för beställningar.

Kompletts mobilsatsning skrotas efter knappt tre år

Kompletts mobilsatsning skrotas efter knappt tre år

Stänger ännu en avdelning.

Annons
Annons
Telefonshoppens rekordår: Sålde för över 300 miljoner

Telefonshoppens rekordår: Sålde för över 300 miljoner

65 miljoner mer än 2017.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta