Annons

RevolutionRace växte med 350 procent under Black Week

RevolutionRace växte med 350 procent under Black Week

2018-11-27 12:30

"Vi behöver inte rea ut några produkter".

E-handeln RevolutionRace som tidigare i år slog 200 miljoner med en vinst på 70 miljoner, rapporterar nu stor framgång under Black Week.

LÄS ÄVEN: Revolutionrace över 200 miljoner - med 70 miljoner i vinst

Företaget är känt för att utnyttja sociala medier och influencers och inför den stora köpfesten ska man ha planerat väl.

- I år förberedde vi oss verkligen inför Black Week genom att koordinera alla influencers tillsammans med marknadsföringen på sociala medier, det var en lyckad strategi! säger Pernilla Nyrensten, vd och grundare, i ett pressmeddelande.

"Krashade vid ett par tillfällen"

Trots goda förberedelser så ska sajten ha gått ner på knäna ett par gånger.

Annons
Annons
- Webbshoppen krashade vid ett par tillfällen under Black Friday trots uppgraderade servrar, trycket var enormt! Nu blir den stora utmaningen att få ut alla ordrar i tid, säger Pernilla Nyrensten.

"Något vi gör för våra kunders skull"

Med tanke på RevolutionRace fina tillväxt och lönsamhet de senaste åren så meddelar man faktiskt att Black Week inte är något som företaget behöver delta i.

- Black Week är något vi gör för våra kunders skull, vi behöver inte rea ut några produkter, allt säljer slut i webbshoppen ändå. Vi har vuxit så fort på många marknader så mycket säljer slut i förtid, säger Niclas Nyrensten, produktchef och medgrundare.

Den stora köpfesten ska dock ha lett till att man "slog alla tidigare rekord". Med facit i hand så meddelar RevolutionRace att Black Week ökade med 350 procent, jämfört med förra året, och att Black Friday var den bästa dagen.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Över sex år i landet - nu börjar Amazon sälja varor

Över sex år i landet - nu börjar Amazon sälja varor

Klurig logistik?

Annons
Annons
Omnikanalhandlaren utökar sin satsning på B2B

Omnikanalhandlaren utökar sin satsning på B2B

Allt från OEM-tillverkning till företagsabonnemang.

Appen som blev en nätbutik - omsatte 5 miljoner på ett halvår

Appen som blev en nätbutik - omsatte 5 miljoner på ett halvår

Ska stävja Zalando och Boozt.

Fracklagret:

Fracklagret: "De flesta butiker bara gnäller på e-handel"

Nischad e-handel passerar 3 miljoner kronor.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

ICA-handlare lämnar PostNord - <nobr>e-handeln</nobr> blev för tuff?

ICA-handlare lämnar PostNord - e-handeln blev för tuff?

"Har valt att prioritera sin yta på annat sätt".

ICA satsar digitalt - 200 tjänster försvinner

ICA satsar digitalt - 200 tjänster försvinner

Ska rekrytera ny kompetens.

Efter Systembolagets hot - nu slår nätvinhandlarna tillbaka

Efter Systembolagets hot - nu slår nätvinhandlarna tillbaka

"Inte möjligt att införa ett förbud i Sverige".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Efva Attling söker:

Social Media Specialist

Cissi och Selma söker:

E-Commerce Manager /webshopsansvarig

Hermine Hold söker:

Performance Marketing Specialist

Campadre söker:

Teamledare till största shoppingklubben på nätet i Norden, Campadre.


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta