Annons

RevolutionRace växte med 350 procent under Black Week

RevolutionRace växte med 350 procent under Black Week

2018-11-27 12:30

"Vi behöver inte rea ut några produkter".

E-handeln RevolutionRace som tidigare i år slog 200 miljoner med en vinst på 70 miljoner, rapporterar nu stor framgång under Black Week.

LÄS ÄVEN: Revolutionrace över 200 miljoner - med 70 miljoner i vinst

Företaget är känt för att utnyttja sociala medier och influencers och inför den stora köpfesten ska man ha planerat väl.

- I år förberedde vi oss verkligen inför Black Week genom att koordinera alla influencers tillsammans med marknadsföringen på sociala medier, det var en lyckad strategi! säger Pernilla Nyrensten, vd och grundare, i ett pressmeddelande.

"Krashade vid ett par tillfällen"

Trots goda förberedelser så ska sajten ha gått ner på knäna ett par gånger.

Annons
Annons
- Webbshoppen krashade vid ett par tillfällen under Black Friday trots uppgraderade servrar, trycket var enormt! Nu blir den stora utmaningen att få ut alla ordrar i tid, säger Pernilla Nyrensten.

"Något vi gör för våra kunders skull"

Med tanke på RevolutionRace fina tillväxt och lönsamhet de senaste åren så meddelar man faktiskt att Black Week inte är något som företaget behöver delta i.

- Black Week är något vi gör för våra kunders skull, vi behöver inte rea ut några produkter, allt säljer slut i webbshoppen ändå. Vi har vuxit så fort på många marknader så mycket säljer slut i förtid, säger Niclas Nyrensten, produktchef och medgrundare.

Den stora köpfesten ska dock ha lett till att man "slog alla tidigare rekord". Med facit i hand så meddelar RevolutionRace att Black Week ökade med 350 procent, jämfört med förra året, och att Black Friday var den bästa dagen.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
20 procent på “allt” gällde inte allt - nu fälls e-handlaren

20 procent på “allt” gällde inte allt - nu fälls e-handlaren

68 varumärken ingick inte.

Annons
Annons
E-handelsstjärnan Pouya Boland till årets NXT Nordic

Klart: E-handelsstjärnan Pouya Boland till årets NXT Nordic

Chiquelles vd till Nordens största e-handelskonferens.

Svenska skojätten satsar på online-marknadsplatser

Svenska skojätten satsar på online-marknadsplatser

Släpper lös varumärkena redan denna vecka.

Rappare nära att skjuta en av nätbutikens chaufförer

Rappare nära att skjuta en av nätbutikens chaufförer

Vill se västar på buden.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Amazon vann - Sydamerika förlorade

Domänslaget: Amazon vann - Sydamerika förlorade

Slaget om toppdomänen är över.

Lämnar toppjobb hos Fyndiq för VD-jobbet hos Eniro

Lämnar toppjobb hos Fyndiq för VD-jobbet hos Eniro

Fick sparken 2014 - nu är hon tillbaka.

City Gross e-handel 2019: Tillväxt på 50 procent

City Gross e-handel 2019: Tillväxt på 50 procent

"Under våren har man sålt mer än någonsin".

Annons
Annons
IKEA om chockbeskedet:

IKEA om chockbeskedet: "Ger kunderna snabbare leveranser"

Lämnar tillbaka marken till Malmö stad.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Btwentyfour söker:

Project Manager at Btwentyfour

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta