Annons

Riskerar bli utan julklappar från CDON trots tidig beställning Julklappar från CDON riskerar att bli försenade

Riskerar bli utan julklappar från CDON trots tidig beställning

2015-12-21 08:50

Ett antal kunder som beställt sina julklappar från CDON ser ut att bli utan sina paket, trots att de beställt för flera veckor sedan.

I fredags meddelade e-handlaren CDON att sista dagen att beställa varor med garanterad leverans innan julafton blev just i fredags, den 18 december, och inte söndagen den 20 december som tidigare utlovats. Anledningen skulle vara att företaget hade fått ett oväntat högt ordertryck och därför ville vidta försiktighetsåtgärder.

Men enligt Aftonbladet ser ett antal personer som beställt från CDON i god tid också ut att bli utan sina julklappar. Tobias Larsson från Hallsberg beställde barnens julklappar redan i november.

- Efter den första beställningen fick jag besked om att den var packad och redo att skickas men efter några dagar sa de att något blivit fel och att jag därför skulle lägga en ny order. När jag beställde sakerna för andra gången fanns de kvar på hemsidan men efter några dagar hörde de av sig igen och sa att varorna var slut, säger han till tidningen.

"Beställer aldrig därifrån igen"

Även Sigrid Österling Sicking från Karlstad, som beställde julklapparna från CDON i början av december, är besviken på företaget efter oklarheter om vad som hänt med hennes beställning.

Annons
Annons
- Jag är skitförbannad. Om jag hade vetat detta tidigare hade jag haft en chans att kolla någon annanstans men när det är fyra dagar till julafton är det omöjligt. De har sagt att jag kan få 100 kronor i en rabattkod men jag kommer aldrig i hela mitt liv att beställa därifrån igen.

CDON ger samma besked till Aftonbladet som till Ehandel.se. Att ordertrycket varit högt och att sista beställningsdag ändrades till den 18 december för att alla skulle få leveranserna i tid. Men det är oklart om någon särskild kompensation kommer att utbetalas till de som trots att de beställt i tid inte får sina paket innan julafton står för dörren.

- Vår högsta prioritet är självklart att alla kunder ska vara nöjda med hela upplevelsen av att handla hos oss. Dock kan vi inte kommentera enskilda fall utan kunderna får gärna höra av sig till vår kundservice om de har frågor om leveranser, säger Erik Löfgren, kommunikationschef på Qliro Group.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Ökade med 32% under 2017 - nu är Dollarstores <nobr>e-handel</nobr> nära

Ökade med 32% under 2017 - nu är Dollarstores e-handel nära

"Vill vara 3 000 procent säker på hemleveranserna".

1
Annons
Annons
Frank Dandy <nobr>e-handelssatsar</nobr> - rekryterar Addnatures vd

Frank Dandy e-handelssatsar - rekryterar Addnatures vd

Ska lansera ny sajt.

PostNords tuffare tag: Först moms och sen levererat paket

PostNords tuffare tag: Först moms och sen levererat paket

Ny handlingsplan väntas inte bara påverka priset.

2
Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

PostNord tillbakavisar uppgift om 125 kronor per Kinapaket

PostNord tillbakavisar uppgift om 125 kronor per Kinapaket

Men avgift är på väg.

23

Indiska e-handelssatsar igen - hon tar över ansvaret

Efter rekonstruktionen: Företagets CIO i ny roll.

Fyndiq hakar på Wish-hysterin - startar Fyndiq Superbilligt

Fyndiq hakar på Wish-hysterin - startar Fyndiq Superbilligt

Ny app med billiga Kina-produkter.

1
Annons
Annons
Egmont blir majoritetsägare i nätbutiken Outnorth

Egmont blir majoritetsägare i nätbutiken Outnorth

Verdane säljer sin andel.

Ministern har fått nog - kräver skärpning av Tullverket

Ministern har fått nog - kräver skärpning av Tullverket

Vill se handlingsplan mot Kinafusket.

2
Skånska Byggvaror sparar in i jakten på ökad lönsamhet

Skånska Byggvaror sparar in i jakten på ökad lönsamhet

Stärker sin e-handelskompetens och effektiviserar butiksytorna.

1
Funera i rekonstruktion - största ägaren säljer aktierna

Funera i rekonstruktion - största ägaren säljer aktierna

Men styrelseordföranden tror att företaget kommer igen.

6 av 10 företag tycker att det är svårt att e-handla

B2B-marknaden på nätet släpar efter.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Hands-On Science AB söker:

Platsansvarig för produktförsäljningsenheten i Kallhäll

Lakritsroten söker:

E-handelsansvarig - lakritsroten.se

Sandqvist söker:

Fotograferande Online Content Coordinator

Musti Ja Mirri söker:

E-commerce Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta