Annons

Riskerar bli utan julklappar från CDON trots tidig beställning Julklappar från CDON riskerar att bli försenade

Riskerar bli utan julklappar från CDON trots tidig beställning

2015-12-21 08:50

Ett antal kunder som beställt sina julklappar från CDON ser ut att bli utan sina paket, trots att de beställt för flera veckor sedan.

I fredags meddelade e-handlaren CDON att sista dagen att beställa varor med garanterad leverans innan julafton blev just i fredags, den 18 december, och inte söndagen den 20 december som tidigare utlovats. Anledningen skulle vara att företaget hade fått ett oväntat högt ordertryck och därför ville vidta försiktighetsåtgärder.

Men enligt Aftonbladet ser ett antal personer som beställt från CDON i god tid också ut att bli utan sina julklappar. Tobias Larsson från Hallsberg beställde barnens julklappar redan i november.

- Efter den första beställningen fick jag besked om att den var packad och redo att skickas men efter några dagar sa de att något blivit fel och att jag därför skulle lägga en ny order. När jag beställde sakerna för andra gången fanns de kvar på hemsidan men efter några dagar hörde de av sig igen och sa att varorna var slut, säger han till tidningen.

"Beställer aldrig därifrån igen"

Även Sigrid Österling Sicking från Karlstad, som beställde julklapparna från CDON i början av december, är besviken på företaget efter oklarheter om vad som hänt med hennes beställning.

Annons
Annons
- Jag är skitförbannad. Om jag hade vetat detta tidigare hade jag haft en chans att kolla någon annanstans men när det är fyra dagar till julafton är det omöjligt. De har sagt att jag kan få 100 kronor i en rabattkod men jag kommer aldrig i hela mitt liv att beställa därifrån igen.

CDON ger samma besked till Aftonbladet som till Ehandel.se. Att ordertrycket varit högt och att sista beställningsdag ändrades till den 18 december för att alla skulle få leveranserna i tid. Men det är oklart om någon särskild kompensation kommer att utbetalas till de som trots att de beställt i tid inte får sina paket innan julafton står för dörren.

- Vår högsta prioritet är självklart att alla kunder ska vara nöjda med hela upplevelsen av att handla hos oss. Dock kan vi inte kommentera enskilda fall utan kunderna får gärna höra av sig till vår kundservice om de har frågor om leveranser, säger Erik Löfgren, kommunikationschef på Qliro Group.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Fraktbolaget lanserar portal:

Fraktbolaget lanserar portal: "Lättare att planera sitt liv"

Digital uppgradering efter att man fått IKEA som kund.

Annons
Annons
Avgjort: Den här <nobr>e-handeln</nobr> är bäst i Sverige på service

Avgjort: Den här e-handeln är bäst i Sverige på service

Klassiskt företag fick bäst betyg.

Rejäl ökning för lösplockad nätmat -

Rejäl ökning för lösplockad nätmat - "stark start på året"

Årets första nätmatsmätning är ute.

Droshi rekryterar Qliro Groups tidigare IT-chef

Droshi rekryterar Qliro Groups tidigare IT-chef

"Vi bygger ett dream team".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Snittordervärdet ökar när våren kommer till Sverige

Snittordervärdet ökar när våren kommer till Sverige

Dyrare beställningar när vintern är över.

Första dagen med Instagram Shopping:

Första dagen med Instagram Shopping: "Som vi har längtat"

Enkelt och smidigt, enligt e-handlarna som är igång.

<nobr>E-handelsjätte</nobr> följer svenskt exempel - levererar till bilen

E-handelsjätte följer svenskt exempel - levererar till bilen

Testar Volvo-konceptet i USA.

Annons
Annons
Laddare från Wish granskade:

Laddare från Wish granskade: "Samtliga farliga att använda"

"Klarade inte ens baskraven för säkerhet".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

MYoroface AB söker:

E-commerce manager

WellNOx Health AB söker:

Ansvarig Digital Media

Polarpumpen AB söker:

Polarpumpen.se söker Content Writer

Elodie Details AB söker:

Digital Retail Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta