Annons

Roligare kartong när festbutik vill imponera på kunderna En skatt kommer lastad från Barnkalaset

Roligare kartong när festbutik vill imponera på kunderna

2016-07-12 08:52

E-handlaren Barnkalaset satsar på annorlunda paket för att ge kunderna en bättre upplevelse.

De flesta e-handlare vill förstås ge sina kunder en bra, och helst unik, köpupplevelse. Ett sätt som verkar vinna i popularitet är att lägga lite extra energi på leveransen. I höstas erbjöd exempelvis CoolStuff leverans i en likkista för kunder som var beredda att betala lite extra. 

Nu lanserar Barnkalaset.se en annan nyhet på fraktområdet - nämligen paket som ser ut som skattkistor.

Annons
Annons
- De flesta paket som skickas från e-handlarna i Sverige i dag är ganska tråkiga. Med att skicka ordrarna i skattkistor istället för de ganska tråkiga kartongerna som kunden brukar få hem sina beställningar i, vill vi ge kunden en större upplevelse, säger Jimmy Ström, en av grundarna till Barnkalaset.se.

Har koll på de senaste barnfilmerna

Barnkalaset.se grundades 2009 och ska sedan dess ha skickat ut dekorationer och andra kalastillbehör till fler än 150 000 barnkalas. Sedan starten har Barnkalaset vuxit från att ha fått plats i grundarna Jenny och Jimmy Ströms radhus till att nu fylla ett lager på 1 000 kvadratmeter och sysselsätta åtta anställda. Enligt Jimmy Ström är det viktigt för företaget att alltid utveckla sitt utbud.

- Det gäller att hänga med i trenderna för det svänger fort. Så snart en ny barnfilm har premiär på bio gäller det att ha kalasartiklar och dekorationer i det temat redo för försäljning, samtidigt som det gäller att bli av med gamla artiklar i tid.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Jämförde med rekommenderat pris - nu fälls KitchenTime

Jämförde med rekommenderat pris - nu fälls KitchenTime

Ordinarie eller rekommenderat pris?

Annons
Annons
Gina Tricot rustar för <nobr>e-handeln</nobr> - säger upp 30 personer

Gina Tricot rustar för e-handeln - säger upp 30 personer

Ska spara 200 miljoner kronor.

E-handlare får ny ägare - VD:ns familj tar över

E-handlare får ny ägare - VD:ns familj tar över

Delägare sedan 1995 lämnar företaget.

6 av 10 vill betala för miljövänlig frakt - om den är billig

6 av 10 vill betala för miljövänlig frakt - om den är billig

Ny undersökning.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Vill se lägre arbetsgivaravgifter och slopad kemikalieskatt

Vill se lägre arbetsgivaravgifter och slopad kemikalieskatt

Svensk Handel varnar för konsekvenser av orättvis konkurrens.

Daniel Wellington vinner mot Ur & Penn

Slutdomen: Daniel Wellington vinner mot Ur & Penn

Domen får inte överklagas igen.

Brittiska fraktbolaget är ute och cyklar

Brittiska fraktbolaget är ute och cyklar

"Hoppas att andra leveransföretag följer deras spår".

Annons
Annons
Jessica Egman om AI som katalysator i <nobr>e-handeln</nobr>

Helgläsning: Jessica Egman om AI som katalysator i e-handeln

"Små e-handlare behöver AI mest".

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta