Annons

RoyalDesign expanderar fysiskt efter nätförvärv

RoyalDesign expanderar fysiskt efter nätförvärv

2014-07-28 08:42

E-handeln RoyalDesign.se köpte nyligen upp nätbutiken Rum21 för 68 miljoner kronor. E-handelsföretaget satsar dock inte bara på nätet utan har även ett tydligt fokus utanför. Nu expanderar man med ytterligare en butik.

I oktober förra året tog RoyalDesign över delar av kedjan Cerveras butiker. Det var dock inte nätbutikens första insteg i den fysiska världen och de sju nya butikerna kompletterade den tidigare butiken i Stockholm.

Nu meddelar RoyalDesign att de öppnar ytterligare en flaggskeppsbutik i Kungens Kurva i Stockholm. I butiken ska kunderna kunna klämma och känna på en stor del av sortimentet men även beställa hem, eller till butik, någon av de tiotusentals produkterna som finns på centrallagret.

– Genom vår kommande flaggskeppsbutik i Kungens Kurva Shoppingcenter får vi ytterligare möjligheter att fullt ut visa upp bredden i vårt stora sortiment och samtidigt visa de senaste inredningstrenderna till alla designälskare, säger Hans Bengtsson, VD för Royal Design Group.

Satsar vidare på multikanal

Företaget har tidigare meddelat att de satsar fullt ut på multikanal och att nya fysiska butiker skall adderas efterhand. Denna strategi verkar fortfarande var högst aktuell.

– Vi kommer även att fortsätta utveckla vårt egna multikanalkoncept ”e-tail” ytterligare enligt vår vision och strategi gällande att bedriva ehandel i samtliga kanaler. Detta kommer i sin tur ge design- och inredningskonsumenten ett fantastiskt utbud, hög personlig service och en stor valfrihet, säger Hans Bengtsson.

Det är inte bara antalet fysiska butiker som växer för nätaktören utan även omsättningen ska öka rejält även i år.

– Royal Design Group har haft en väldigt stark utveckling de senaste åren. Med en tillväxt i år igen på mer än 50% för RoyalDesign.se har vi fått ett tydligt kvitto på att vi byggt upp ett mycket starkt varumärke och koncept med Royal Design som också efterfrågas internationellt, meddelar Hans Bengtsson.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

Fortsatt negativt dock.

Annons
Annons
Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Ger sig in i konkurrensen.

Apotea slog miljarden redan under första halvåret

Apotea slog miljarden redan under första halvåret

Försäljningen ökade med 36 procent.

Bygghemma omsatte 1,7 miljarder:

Bygghemma omsatte 1,7 miljarder: "Snabb tillväxt"

"Finland var särskilt tillfredsställande".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

TPL-aktör omsatte 75 miljoner på ett halvår

TPL-aktör omsatte 75 miljoner på ett halvår

Ny anläggning ger resultat.

Swisslog lanserar robot som plockar 1000 artiklar i timmen

Swisslog lanserar robot som plockar 1000 artiklar i timmen

Kombineras gärna med AutoStore.

Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Ändrade shoppingvanor.

Annons
Annons
Zalando satsar på kvällsleveranser samma dag

Zalando satsar på kvällsleveranser samma dag

"Kommer att bli den nya standarden".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta