Sïmon Saneback ska ta Storebadge ut i världen

Vi skrev nyligen om det nya trygghetsmärket och kundomdömestjänsten Storebadge. E-handlarna sägs redan vara intresserade och nu har två profiler i branschen investerat i företaget.

För två veckor sedan lanserades omdömestjänsten Storebadge av två Trygg E-handelveteraner, Johan Frykendahl och Bo Lindell. Nu ansluter även Sïmon Saneback och Pär Liljehammar till Storebadge som aktiva investerare.

Pär grundade Dammsugarpåsar.nu och har jobbat inom flera stora e-handelsföretag som InkClub och Adlibris. Sïmon kommer närmast ifrån danska StylePit där han var Norden-VD.

Annons

Sïmon Saneback sitter även i Klarnas och Ecommerce Europes Advisory Boards. Han är också ute och föreläser i Europa en hel del och sitter därmed på kontakter som nu kan komma till användning.

Aktiv roll i expansionen

Medan Pär kommer jobba med affärsutveckling inom Storebadge skall Sïmon hjälpa till att expandera konceptet internationellt.

- Jag var med som pilotkund hos Storebadge före lanseringen, då med de glasögon man har på ett börsnoterat och globalt företag. Jag har testat otaliga verktyg för att mäta kundnöjdheten - Storebadge briljerade med smart och enkel teknik. Det finns en frustration på den globala marknaden och e-handelsföretagen skriker efter ett modernare alternativ. Förutsättningarna kunde inte ha varit bättre och jag ser mig i en aktiv roll när det gäller den internationella expansionen, säger Sïmon Saneback.

Redan vid lanseringen var Storebadge översatt till svenska, finska och engelska. Ambitionen ska vara att expandera tillsammans med kunderna, något som sägs bädda för en snabb tillväxt. Flera e-handelsföretag ska redan ha hört av sig.

- Flera e-handelsföretag har hört av sig och lovordat satsningen. Vi är just nu i kontakt med etablerade aktörer som vi mer än gärna vill arbeta med, säger bolagets grundare Johan Frykendahl.

Annons