Annons

SEO-byrån: Innosearch och eValent har teamat ihop

SEO-byrån: "Teamar upp med e-handelskungarna"

2019-01-15 14:53

"Behåller kunden inom alla fyra väggar".

I december förra året, meddelade e-handelsleverantören eValent, att de hade förvärvat ett konkurrerande bolag, nämligen plattformsleverantören Netrix. Nu, en månad senare, rapporterar eValent Group att de går samman med de digitala experterna Innosearch.

LÄS ÄVEN: E-handelsleverantör köper upp B2B-kunnig konkurrent

- All service kommer nu att finnas på samma ställe vilket gör att det blir enklare och effektivare att utveckla sin e-handel, säger Jonas Kjellander, VD på eValent, i ett pressmeddelande.

Mer kunskap och möjligheter "under samma tak" är vägen från strategi, marknadsföring, e-handelsplattform och ökad omsättning kort, menar Jonas Kjellander. 

Annons
Annons
- Lite förenklat så teamar vi upp med "e-handelskungarna" i branschen. Det har funnits ett samarbete tidigare och detta fördjupas nu. Det blir en win-win-win-situation för samtliga inblandade, främst kunderna. InnoSearch blir eValents in house-SEO-byrå, säger Christoffer Borg Mattisson, delägare och vd på InnoSearch.

Det nya tillskottet, InnoSearch, har sina kontor i Eslöv och Kalmar, och är en digital byrå som hjälper företag att ta fram, utveckla och optimera digitala strategier inom bland annat digital annonsering och sökmotoroptimering. 

- För vår del är samarbetet med InnoSearch ett perfekt komplement. Vi gör mycket inhouse idag, men just sökmotoroptimeringen som de är experter på gör att vi kan erbjuda våra kunder den tjänsten utan att lämna iväg arbetet. Vi blir ett in house-team som blir mycket effektivare tillsammans. Vi behåller kunden inom alla fyra väggar, säger Jonas Kjellander, och tillägger:
- Det ger en genomslagskraft och kompetensmässigt höjs nivån.

Izabella Bielecka

Reporter

Annons
Första Amazon Go-butiken utanför USA

Första Amazon Go-butiken utanför USA

Redo för lansering i London.

Annons
Annons
Osmidig checkout - <nobr>e-handlare</nobr> förlorar kunder

Osmidig checkout - e-handlare förlorar kunder

Ny rapport.

Nya Varubreven en besvikelse:

Nya Varubreven en besvikelse: "Ingen större skillnad"

E-handlarna talar ut.

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Ny e-handlare delar med sig av de första stegen på resan.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

<nobr>E-handelsdöden</nobr> slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

E-handelsdöden slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

Konkurrensen blev för tuff.

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

Kostnadsfritt för premiumkunder.

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

Starkast tillväxt på nätet.

Annons
Annons
Välkommen till den nya hypersnabba webben

Helgläsning: Välkommen till den nya hypersnabba webben

Warp speed, Mr. Sulu.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant

Efva Attling söker:

Social Media Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta