Så gjorde BGA Fotobutik juli till en succé för e-handeln

Lyckades få nätbutiken att växa med 78 procent jämfört med förra året.

Under sommaren kämpar många e-handlare i motvind med att hålla försäljningen uppe. Strandliv och semestrar gör att många prioriterar annat än att e-handla och för en del kan omsättningen sjunka rejält. 

Men så behöver det inte vara. BGA Fotobutik har i år gått mot strömmen och lyckats öka omsättningen i e-handeln med hela 78 procent jämfört med förra året.

Annons
Annons

“Vi har något för alla”

Enligt företagets VD Björn Andersson beror framgångarna på flera faktorer. En av dem är en kontinuerlig utökning av sortimentet.

- Vi ökar vårt sortiment så att vi verkligen har något för alla oavsett vad dom söker inom vår nisch, skriver Björn Andersson till Ehandel.se.

Han tror även att en breddning, som inneburit att företaget numera säljer posters och speglar, gett en rejäl skjuts på intäktssidan.

Utlandsexpansion till flera länder

Dessutom har företaget vuxit och etablerat sig mer utomlands.

- Vi har dessutom gått in på flera nya marknader. För ett år sedan sålde vi bara i Sverige och Norge. Nu säljer vi även till Finland, Danmark och Tyskland.

Men den avgörande faktorn tror Björn Andersson är att företaget aldrig tullar på kundservicen.

- Det viktigaste är dock stenhårt arbete för att få galet nöjda kunder, saknar vi något eller håller på att tappa en kund gör vi allt för att lösa situationen.

Annons
Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!