Annons

Så lyckas du med skiftet från fysisk till digital handel Peter Borgman

Så lyckas du med skiftet från fysisk till digital handel

2019-02-20 12:15

Peter Borgman delar med sig av sina bästa tips för att bli ett proffs på B2B.

Peter Borgman, en av våra talare på B2B Online, har jobbat med e-handel sen 90-talet och många av de åren inom B2B. Eventavdelningen på Ehandel.se passade på att ställa tre snabba frågor till Peter inför eventet.

Hur ser du på utvecklingen av den digitala B2B-handeln i Norden under 2019?

- Personligen tror jag att vi under 2019 kommer att få se att e-handel inom B2B hamnar mer i fokus. Fram tills nu har e-handeln i väldigt många fall hanteras som en separat avdelning inom företagen och under 2019 kommer man att inse behovet av att få ihop den med företagets övriga processer. Många steg kommer att tas för att företagen ska få en gemensam försäljningsprocess som också innefattar de digitala kanalerna och tydliga USPar oberoende av kanaler. 

Vad kan våra deltagare förvänta sig av din föreläsning?

Annons
Annons
- Jag kommer att fokusera på hur man genom att få kanalerna att samarbeta kan åstadkomma ökade resultat och samtidigt minskad administration. Ett annat ämne som kommer att beröras är alla de handelshinder som man måste hanterats när man ska ta en fysisk försäljningsprocess till att bli digital, såväl om man ska ta och gå från en ren B2C online-närvaro till en B2B-försäljningskanal digitalt.

Varför tycker du att man ska besöka B2B Online?

- Det finns behov av mer dialog inom B2B-fokuserad e-handel och detta är ett ypperligt tillfälle att utbyta erfarenhet och kunskap inom de utmaningar det innebär att lyckas med en e-handelssatsning inom B2B. Min förhoppning är att vi alla kan hjälpas åt att lära oss av varandras misstag och på det viset se till att andra inte gör om samma misstag.

E-handelskonferensen B2B Online äger rum i Stockholm den 21 mars i år. Biljetter och mer info om eventet hittar du via den här länken.

Sanna Thurdin

Eventchef

Annons
Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Starkt startfält till årets stora premiär.

Annons
Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Annons
Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta