Annons

Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter Jenny Pedersén, PR- och kommunikationschef på Mediamarkt

Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter

2018-06-21 11:11

"Handlar framförallt om att tillgodose kundens behov".

Den här veckan har både Elgiganten och NetOnNet presenterat sina rapporter. Nu kommer en annan elektronikkedja, den här gången MediaMarkt, med ett motdrag som de hoppas ska stärka deras position och ge kunderna bättre service.

LÄS ÄVEN:
Elgigantens e-handel ökade med 32 procent
NetOnNet minskar i omsättning och resultat

"Ska kunna hämta den så snabbt som möjligt"

Företaget erbjuder sedan tidigare möjligheten för kunderna att lägga sin order online och sedan hämta varan i butik. Nu ska hämtningen dessutom kunna ske endast 30 minuter efter att ordern lagts.

Annons
Annons
- Förutsatt att varan finns i butiken, vilket man tydligt kan se när man beställer, så vill vi erbjuda kunden att kunna hämta den så snabbt som möjligt, säger Mediamarkts PR- och kommunikationschef Jenny Pedersén till Ehandel.se.

Kommer att erbjudas i alla varuhus

Hon berättar att tjänsten kommer att finnas tillgänglig i företagets samtliga 27 svenska butiker från och med den 27 juni.

- Det handlar framförallt om att tillgodose kundens behov, det är det vi har tittat på i första hand. Vi vill bli bättre på att bemöta kunderna.

Och just att snabbt kunna hämta sin vara är något som vissa kunder har efterfrågat.

- Vi vet att vissa kunder föredrar att lägga beställningen hemma och sedan vill hämta produkten i butiken och då tycker vi att det är rimligt att man ska kunna göra det redan efter 30 minuter, avslutar Jenny Pedersén.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Raketen E-klok.se dubblar från 20 till 40 miljoner i år

Raketen E-klok.se dubblar från 20 till 40 miljoner i år

Tar fart mot nordisk expansion och 100 miljoner.

Annons
Annons
IKEA skippar Black Friday:

IKEA skippar Black Friday: "Har valt att inte uppmärksamma"

Avstår kampanjdagen helt i Sverige.

Han vill göra om cykelbranschen - pengarna strömmar in

Han vill göra om cykelbranschen - pengarna strömmar in

Ny e-handel uppe i 122 procent.

Nytt mode som inte finns säljs exklusivt i Carlings nätbutik

Nytt mode som inte finns säljs exklusivt i Carlings nätbutik

Pris: 100-300 kronor.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Sverige i topp bland länderna där Black Friday ökar mest

Sverige i topp bland länderna där Black Friday ökar mest

"Med största sannolikhet slås rekord även i år".

1
Julklapp från Instagram - tre nya <nobr>e-handelsfunktioner</nobr>

Julklapp från Instagram - tre nya e-handelsfunktioner

Bland annat e-handel i videor.

Björn Borgs <nobr>e-handel</nobr> över 100 miljoner hittills i år

Björn Borgs e-handel över 100 miljoner hittills i år

Står nu för en femtedel.

Annons
Annons
Ny <nobr>e-handel</nobr> med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Ny e-handel med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Varje produkt ska lyfta ett problem.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportlala.se söker:

Digital Growth Specialist

JFR.SE söker:

Customer Service Manager

Länna Möbler AB söker:

Content Manager

Vi söker en Inköps- och Marknadsassistent söker:

Inköps- och Marknadsassistent


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta