Scandinavian Photo blixtrar till med ny E-handel

Scandinavian Photo har släppt en ny version av sin e-handel. Den nya sajten innehåller en rad tekniska och grafiska förändringar som ska ge kunderna en bättre och smidigare upplevelse. Man har även anpassat sajten för smartphones och surfplattor.

I början av 2012 lanserade Scandinavian Photo en ny e-handel. Nu drygt tre år senare är det dags igen. Den här uppdateringen är inte lika stor som senast och fokus har legat på att ge kunderna en bättre användarupplevelse. Bland annat genom att göra den mer lättnavigerad.

Något man hoppas ska göra det lättare att överblicka butikens produktkategorier, kampanjer och utbildningar. Man har även gjort det enklare att hitta kontaktuppgifter till deras fysiska butiker som har blivit en viktig pusselbit bolagets strategi.

Annons
Annons

Mobilanpassat sajten

Scandinavian Photo har även passat på att göra den nya sajten responsiv och anpassad för besökare via telefoner och surfplattor. Något som känns väldigt naturligt med tanke på den mobila handelns framfart.

– Planen har varit att förenkla och göra det enklare att hitta bland våra 16 000 fotoprodukter. Det har vi försökt lösa genom att låta produkterna tala mer än sajten i sig. Att mobilanpassa sajten var naturligtvis självklart och något som varit efterfrågat av många kunder, säger Niklas Larsson, e-handelschef på Scandinavian Photo.

Källa: Press

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!