Schibsted vill göra sig av med The you way

Mediekoncernen letar redan nya köpare till sin redaktionella shoppingsajt.

Under 2014 lanserade Aftonbladet, och tidningens ägare Schibsted, ett nytt koncept för The you way. Redaktionella artiklar skulle blandas med e-handel på sajten som ett år tidigare förvärvats av kändisfrisören Steve Terry.

The you way har frontats av Sofi Fahrman och modesajten och e-handeln ersatte modetidningen Sofis mode. Förra sommaren såldes dock nätbutiken Beauty.theyouway.com till eleven och enligt Dagens Media vill Schibsted nu även göra sig av med modesajten.

Annons

Fokus på den publicistiska kärnan

Enligt ett meddelande som gått ut internt på Schibsted kommer verksamheten i Schibsted Lifestyle Online, som The you way och inredningssajten My home är en del av, att upphöra.

– Beslutet att upphöra med Lifestyle Online grundar sig i vår strategi framåt där vi vill fokusera på produkter och tjänster som ligger nära den publicistiska kärnan, skriver Annika Söderberg, affärsområdeschef för Nya Medieprodukter på Schibsted, i internmeddelandet.

Schibsted ska nu utreda en försäljning av verksamheten och ska redan ligga i samtal med eventuella köpare.

Annons