Schyssta godispåsar lockar hundratals prenumeranter

EC-GO säljer ekologiska och nyttiga godispåsar - en verksamhet som nu har samlat nära 600 prenumeranter.

E-handeln EC-GO:s affärsidé är att erbjuda ett stort utbud av ekologiskt och nyttigt godis. Kunderna kan välja att prenumerera på olika påsar, vilket är den modell företaget främst marknadsför, eller att beställa lösplock från sajten. I utbudet finns godsaker från företag som Renée Voltaire och The Raw Chocolate Company.

Prenumeranterna betalar i regel 179 kronor per påse och kan då välja mellan den vanliga påsen eller en sockerfri variant. I det priset ingår även fraktkostnad, och kunden kan välja om påsen ska leverereras varje vecka, varje månad eller ett mellanting. EC-GO plockar helt enkelt ihop en varierad godispåse som kunden kan avnjuta i lugn och ro.

Annons

- Det är en ekologisk goodiebag med ett stort utbud av ekologiskt och nyttigt godis, säger Julia Semb, grundare av EC-GO.

Särskilda påsar för särskilda tillfällen

Det finns också möjlighet för kunder att göra en enstaka beställning av någon av påsarna. För närvarande finns även en särskild Valentines Day-påse tillgänglig för beställning och den första mars ska EC-GO lansera en påskpåse för kunder som vill fira påsken på ett lite nyttigare sätt. 

- Ska jag vara helt ärlig är det i princip samma sak som Valentinespåsen, vi bara byter namn. Innehållet varierar, men priset är det samma, säger Julia Semb.

EC-GO lanserades för ett år sedan och har enligt Julia Semb i dag mellan 500 och 600 prenumeranter. Företaget har inte haft någon stor marknadsföringsbudget utan istället lockat kunder via sociala medier och bloggar. Enligt Julia Semb är målgruppen framför allt föräldrar som vill ge sina barn ett nyttigt alternativ till traditionellt godis.

- Det ska vara enkelt att välja schysst godis. Man ska helt enkelt inte behöva anstränga sig för att välja bättre produkter.

Annons