Scorett: ”Närhet till kund ökar både online och offline”

"Syns vi inte, så finns vi inte".

Omnihandeln Scorett satsar på en ny flaggskeppsbutik i centrala Stockholm. Den svenska skokedjan som grundades 1989 har i dag cirka 80 fysiska butiker. Scorett är en del av Scorettgruppen som har butikerna Scorett, Scorettoutlet, Håkanssons och Eccobutiker. Sin e-handel startade de igång 2011. Enligt företagets senaste årsredovisning omsatte de cirka 655 miljoner kronor.

- Satsningar i attraktiva citylägen blir allt viktigare för oss, under devisen "syns vi inte, så finns vi inte". Vi ser att kunderna hittar till våra butiker, och kundflödet på ett stråk som Drottninggatan i Stockholm är fortsatt mycket starkt, säger Peter Blomquist, vd på Scorettgruppen, och fortsätter:

Annons

- Vi fortsätter att anpassa våra butiker och göra de mer attraktiva och anpassade till kundernas behov enligt vår omnikanalstrategi. Närheten till kunden och ökad service både online och i fysisk butik är därför grundläggande för oss även i vår framtida expansion av fysiska butiksenheter.

Flaggskeppsbutiken, som kommer att bli 650 kvadratmeter stor, väntas öppna till hösten. Det är inte första gången som skokedjan satsar på offline. Hittills under 2019 har de öppnat sex stycken butiker och även en flaggskeppsbutik i Jönköping. 

Satsar på omnihandel

Scorett har investerat mycket i sin e-handel de senaste åren, som ett sätt att möta konkurrensen i och med den ökade digitaliseringen. Vi har flera gånger tidigare skrivit om hur kedjan valt att satsa på sin omnikanal. 

LÄS ÄVEN: Scorett satsar på omnikanal och förnyar e-handeln

2018 lanserade aktören en ny och uppdaterad e-handelssida och etablerade sig även på Instagrams e-handel, Instashop. 

LÄS ÄVEN: Scorett tar avstamp i Instashop och förnyad e-handel

Annons