Scorett blev Årets Omnikanal under gårdagens modegala

"Sömlösheten är lika smidig som exemplarisk".

I går var det dags för Modegalan som tog plats på Operaterrassen i Stockholm. Ett event som drivs av modetidningen Habit och som i år hölls för tolfte gången. Precis som tidigare år delade man under Modegalan ut en drös priser, i flera olika kategorier.

Det priset som är mest relevant för e-handelns del, och som faktiskt även Habit verkar lyfta som huvudpriset, är Årets Omnikanal. Ett pris som i år delades ut till skokedjan Scorett, med motiveringen:

Annons

"Där kunden är — där är också årets vinnare: På shoppingrundans A-läge, via den användarvänliga webbshopen och genom snabba köpklicksfrestelser på Instagram och Facebook. Varje kanal fyller sitt syfte men sömlösheten är lika smidig som exemplarisk. Här är kunden kung, service honnörsord och kanalval en ickefråga."

Supersnabb och bred leverans

Ett annat intressant pris var Årets Logistiklösning som skjorttillverkaren Eton, vars logistik sägs vara i toppklass, kammade hem.

- Eton kan leverera varor till 40 länder samma dag, med reservationen att beställningen ska vara lagd före klockan 15, konstaterar Habit.

3D-bilder och e-handel

Årets Nykomling, som blev modeföretaget Atacac, ska jobba mycket digitalt, både gällande försäljningen men även vid famtagandet av produkterna.

- Atacacs designprocess är digitaliserad och 3D-anpassad. I stället för att sy upp prover läggs plaggen, i form av renderade 3D-bilder, upp till försäljning i deras e-handel. När beställningarna väl är lagda sys kläderna upp i den egna fabriken, förklarar Habit.

Övriga vinnare var:

Årets Butikssäljare – Helene Lyons, Joy
Årets Inredningskoncept – Polarn O. Pyret
Årets Inköpare – Jesse Hudnutt & Simon Hogeman, Très Bien
Årets Denimleverantör – Neuw Denim
Årets Hållbarhetspris – Filippa K
Årets Designer – Cristopher Nying
Årets Modeexportpris – Fjällräven
Årets Kreativa Kundupplevelse - & Other Stories
Habits Hederspristagare – Roger Tjernberg

Annons
Annons