Selena Gomez säljer turnéprylar med dedikerad e-handel

När artistens första turné på tre år snart drar igång slipper fansen stå i långa köer för att köpa merchandise.

Kändisar och e-handel har blivit en allt vanligare kombination. Ashton Kutcher, Victoria Beckham och Ellen Degeneres är bara några som passar på att dra nytta av sitt varumärke online. Nu väljer Selena Gomez att följa exemplet inför sin stundande turné "Revival Tour", skriver WWD.

Turnén kickar igång i Las Vegas den 6:e maj och istället för att tvinga alla sina fans att ringla i långa köer för att köpa merchandise, har Gomez valt att lansera en e-handel som är helt dedikerad till hennes konserter där de kan shoppa loss.

Annons

Hämta ut sina köp på konserten

Selena Gomez har sedan tidigare en egen klädlinje som går under namnet "Dream out Loud" och i den nya nätbutiken, som öppnar idag, kommer det bland annat att finnas ett 30-tal plagg som är designade av sångerskan själv. Det som köps på sajten hämtas sedan ut på konserten.

De som inte har möjlighet att ta sig till någon av konserterna behöver dock inte misströsta helt. En handfull utvalda plagg på sajten kommer att vara möjliga att köpa för hemleverans.

Annons