SPONSRAD ARTIKEL FRÅN Sitesmart
Servicenivå för snabba vinnare

Servicenivå för snabba vinnare

2018-11-26 08:00

Snabbhet, vad innebär det egentligen? Många pratar om laddningstider på sin e-satsning. Vi ser att det ofta görs misstag efter kunden beställt. När kommer leveransen? I en allt snabbare värld och ökande konkurrens förväntar sig kunden just snabbhet på alla delar av sin beställning.

Det skall vara en snabb utcheckning, snabb konvertering, laddar sidan fort osv. En viktig punkt som inte får glömmas bort är hur fort får kunden det de beställt? Att kunna leverera snabbt med hög kvalite blir en allt viktigare konkurrensfaktor mot slutkunden oavsett hur långt du kommit med din e-handelssatsning. Många har startat sin paketering hemma vid köksbordet, lager i vardagsrummet osv. ….. en kul anekdot, men troligtvis inte den bästa satsningen gällande spenderad tid om man vill lyckas i en konkurrensutsatt värld.

Amazon, robotar och tech

I den tid som kommer framöver med Amazons ankomst till den svenska marknaden så kommer kundupplevelsen bli en allt viktigare konkurrensfaktor, där logistiken blir en mycket viktig del. Det blir en konkurrensfördel om man kan hantera hela kedjan på ett proffsigt sätt. Att kunna streamline hela upplevelsen för besökaren och beställaren är positivt hela vägen fram till leverans. De stora e-handels aktörerna bygger allt större distributionsenheter, nya tech lösningar lanseras i USA med snabba leveranser som fokus med drönare eller robotar. Men, hur gör alla andra som inte är världsledande?

Snabbhet, kvalité och helhetslösningar

Sitesmart erbjuder nu även egen logistiklösning med eget distributionscenter som ger e-handlaren möjlighet att växa utifrån sina kunders efterfrågan och behov. Det gäller inte bara att vara snabb, det gäller att leverera snabbt med hög kvalitet. Sitesmart kan både leverera e-handelslösningar med korta responstider samt en logistiklösning som ger slutkunden en nästintill oslagbar upplevelse. I Sitesmarts one-stop-shop lösning kan e-handlaren får hjälp med strategi, teknisk plattform, seo, influencers samt även den logistik som behövs för just dennes verksamhet. Upplägget ger dig möjlighet att bedriva en e-handel som är skalbar vartefter satsningen växer. Det ger dig också friheten att fokusera på att skapa en framgångsrik e-handel utifrån dina styrkor, resten löser Sitesmart. Ett riktigt partnerskap.

 

SiteSmart
Smartast E-Handel vinner kunden.
Kontakt:
Per Andersson 
076-76 76 105
pelle@sitesmart.se 

Jobb på Ehandel.se

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta