Shipwallet öppnar för 100-tals nätbutiker med ny modul

Fraktoptimeraren lanserar en fraktmodul till Magento, en av världens största open source-plattformar.

Tidigare i år lanserades Shipwallet på bred front. En tjänst som bland annat använder kundens köphistorik, tid, produktkategori och grannars preferenser för att komma med förslag på utlämningsställen och leveransmodeller när det är dags att betala.

Lite som ett Klarna Checkout fast för frakt och skulle kunden inte vilja ha det förifyllda alternativet kan han eller hon välja ett annat alternativ.

Annons

– Leveranser är ofta en destruktiv kundupplevelse. Nu vill vi vända det till en konkurrensfördel som bygger varumärke och lojalitet, säger Piotr Zaleski, grundare och VD på Shipwallet.

Shipwallet har sedan lanseringen för några månader sedan lockat till sig e-handlare som Odd Molly, Hunkydory, Swedish Hasbeens och Soft Goat. Nu gör man sin fraktoptimerare tillgänglig för en större skala e-handlare genom att lansera en modul till Magento för integration med partners som Vaimo.

EpiServer och WooCommerce står på tur

Enligt Shipwallet har existerande kunder ökat sin försäljning med 2-8 procent på desktop och med över 10 procent i mobilen. Nu är planen alltså att kunna erbjuda sin lösning till ännu fler e-handlare och Shipwallet jobbar just nu på att ta fram integrationer för de största e-handelsplattformarna, lagerhanterings- och transportadministrationssystemen.

Något man gör i samarbete med bland annat SILK och Panagora och inom kort planerar man att rulla ut en integration för EpiServer Commerce samt ett plugin till WooCommerce.

– Efterfrågan ifrån kunder på Magento-plattformen för bättre frakt har varit över förväntan och den internationella potential som plattformen representerar gör att det blir den första större integrationen för Shipwallet, säger Piotr Zaleski.

Annons