Annons

Shoestyle.se ska ta upp kampen med Brandos

Shoestyle.se ska ta upp kampen med Brandos

2011-11-03 13:25

Ellos moderbolag Redcats lanserade häromdagen sin egen skobutik på nätet. Shoestyle som den heter följer det vanliga mönstret för skobutiker på nätet med fri frakt och fria returer.

Det är uppenbart att de vill ta en del av kakan som t.ex. Brandos har del av med sin omsättning på 80 miljoner, förra året. Vi har även hört att CDON Groups butik Heppo.se redan omsätter betydande siffror på nätmarknaden för skor.

- Shoestyle ligger helt rätt i tiden och vi bedömer att det finns andelar att ta på en tuff marknad som ställer höga krav på oss aktörer. Det medför att vi har en rad spännande projekt på gång och planerar en rad offensiva satsningar framöver, säger Eric Dubois, vd Redcats Nordic.

I går skrevs det även om hur investmentbolaget Kinnevik satsar två miljarder kronor i ett tyskt bolag som till stor del håller på med skoförsäljning på nätet.

Skor på nätet är tydligen hett just nu och Ellos vill vara med. Shoestyle har tidigare lanserats i Frankrike och Ryssland. Ta er en titt på den nya svenska nätbutiken Shoestyle här.

 

Källa: press

Denna nyhet publicerades först i vårt nyhetsbrev Ehandelsnytt.

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Ben
2011-11-03 18:21

Man får inte glömma av att de då tar delar av en kaka som går med förlust.

Peeeete
2011-11-03 21:15

Hur menar du då? Hela skobranschen går väl knappast med förlust

Lasse
2011-11-05 17:08

Konsumenterna är de som går med vinst! Konkurrens är skitbra!

Ben
2011-11-07 08:49

Jag menar att Brandos går med förlust.

Annons
E-handeln som ökade med 400 procent på två år

E-handeln som ökade med 400 procent på två år

Bra Sommarmöblers e-handel gick från att stå för 5 till 25 procent av försäljningen.

Annons
Annons

Sportlala tar in fem miljoner - ska satsa på friluftsliv

Med nya miljoner i bagaget ska Sportlala bland annat rekrytera ny personal.

Därför har matkassen längre ledtid än självplocket

Därför har matkassen längre ledtid än självplocket

Ehandel.se har undersökt varför den färdigplanerade matkassen måste beställas en vecka i förväg medan den självplockade kassen kan levereras samma dag.

Digital begravningsbyrå får kritik:

Digital begravningsbyrå får kritik: "En förödande lögn"

Begravningstjänsten Funera fälls av Reklamombudsmannens opinionsnämnd för att ha vilselett kunderna med en prisjämförelse.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ogvall tar strid för <nobr>e-handeln</nobr> - rasar mot spritförbudet

Ogvall tar strid för e-handeln - rasar mot spritförbudet

Dubbelmoral av Sveriges regering, anser Svensk Digital Handels VD Jonas Ogvall.

Adlibris tar in ny kassa - ska möta nytt köpbeteende

Adlibris tar in ny kassa - ska möta nytt köpbeteende

Adlibris fysiska butik ska bli ett e-handelsombud. Nu tar företaget in en ny kassalösning. 

Shopifys Google-ambitioner: mångdubblar personalstyrkan

Ska utöka personalen från 200 till 1000.

Annons
Annons
E-handeln ökar kraftigt - över <nobr>40 000</nobr> butiksjobb försvinner

E-handeln ökar kraftigt - över 40 000 butiksjobb försvinner

Tre handelsbolag om dagen i konkurs - men e-handeln boomar fram till 2025.

Ny forskning: Folk på plats viktigt för framgång utomlands

E-handlare som vill in på en ny marknad gör klokt i att satsa på geografisk närvaro, enligt en ny avhandling.

Adlibris miljoninvesterar i Shipwallet:

Adlibris miljoninvesterar i Shipwallet: "Har en samsyn"

Frakttjänsten och e-handlaren fördjupar sitt samarbete.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Nosto Solutions Ab söker:

Business Development Manager - Sweden

SwedOffice söker:

Digital marknadsförare/marknadsansvarig

Sharespine AB söker:

Integrationstekniker e-handel

Indiska Magasinet AB söker:

Produktägare/Projektledare e-handel och Omnikanal

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem