Annons

Showmybuy lockar fram delningar med Biobiljetter

Showmybuy lockar fram delningar med Biobiljetter

2013-12-05 08:29

E-handelstjänsten Showmybuy som skall hjälpa nätbutiker, och deras kunder, att sprida sina beställningar i sociala medier har nu utökat med nya samarbeten. Dessa skall även förenkla integrationen av tjänsten.

Tidigare har Showmybuy lockat med fri frakt, rabatter eller presentkort för att få e-handelskunderna att sprida sitt köp i sociala medier, och därigenom attrahera fler kunder till nätbutiken. De har även satsat på välgörenhet i samarbeten med WWF och The Rainforest Foundation.

Nu utökar Showmybuy med ytterligare belöningar som nätbutiker kan använda för att locka fram fler delningar av sina kunder. Bland de nya belöningarna som kunder kan få för att dela sitt köp finner vi Trisslotter och biobiljetter.

– Många av våra kunder har efterfrågat andra belöningar än de man kan ge i den egna butiken, och det har vi tagit fasta på. Beroende på hur stor belöningen är, kan man ställa olika höga krav på hur många besök i webshopen som konsumenten ska generera. Från start erbjuder vi presentkort på biobiljetter hos SF och Trisslotter, och vi har samarbeten på gång med flera andra starka varumärken, säger Mats Bengtsson, VD på Showmybuy.

I samband med dessa nya incitament har Showmybuy också förenklat integrationen av deras tjänst.

– Nu har Showmybuy blivit ännu enklare att implementera då vi erbjuder färdigpaketerade belöningar till butikens kunder. Använder butiken sig av Showmybuys belöningar så behöver butiken bara göra ett litet tillägg på tack-för-köpet-sidan. Butikerna kan snabbt och enkelt skapa nya kampanjer och justera belöning och krav allt eftersom de ser behoven hos kunderna, utan att behöva gå till IT-avdelningen och vänta på att det skall implementeras. Vill butiken sedan vidareutveckla sin belöning till sina kunder, och till exempelvis erbjuda fri frakt, rabatterat pris eller medlemspoäng, kan butiken integrera Showmybuy direkt mot sina egna system, säger Niclas Lindberg, CTO på Showmybuy.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Omni-speglar ska ta webbutikerna offline

Omni-speglar ska ta webbutikerna offline

"En tredimensionell, mobil, digital popup-butik".

Annons
Annons
Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

"Svensk e-handel för kvinnor".

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Stora utmaningar - men lika stor potential.

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

“Tio gånger Footways nuvarande ordervolym”.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

6000 säljare hoppar på <nobr>e-jättens</nobr> nya betallösning

6000 säljare hoppar på e-jättens nya betallösning

Har hanterat över en halv miljard dollar.

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp <nobr>e-handeln</nobr>

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

Minusresultat i nio år.

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Resultatet sjönk.

Annons
Annons
Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Tillväxt på 18 procent.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta