Annons

Showroomet som ska underlätta oändliga val

Showroomet som ska underlätta oändliga val

2017-11-14 08:52

Ny satsning hoppas utmana kundernas traditionella tankesätt.

Företaget Golvpoolen, som säljer trägolv och kakel, meddelar nu att man lanserar ett showroom. Dock inte i den fysiska världen. Golvpoolen bedriver e-handel och har redan två fysiska butiker, en i Malmö och en i Helsingborg. Nu slår företaget upp ett showroom även på nätet.

"Kan bli överväldigande"

Med ett digitalt showroom som komplement till e-handeln ska man försöka erbjuda delar av butiksupplevelsen till dem som kanske inte kan ta sig till butikerna. Det ska även kunna stärka ett senare butiksbesök.

- Vi hoppas att våra kunder kommer att se detta som ett hjälpmedel, men att det även kommer att fungera som ett stöd för hantverkare. Vi har ett otroligt stort sortiment och näst intill oändliga valmöjligheter, vilket såklart är oerhört positivt men det kan också bli något överväldigande. Att ge våra kunder möjligheten att prova ut material i lugn och ro hemma i soffan och se hur det färdiga resultatet blir, underlättar också själva beslutsprocessen i butik, säger Magnus Noord, marknadschef på Golvpoolen, i ett pressmeddelande.

20 000 olika kombinationer

Kunden kan till exempel spara ner sitt digitala vardagsrum som en PDF-fil och personalen i butiken kan då snabbt plocka fram alla varor som behövs. Primärt handlar det dock om att se golven och materialen i en verklig miljö. Showroomet ska idag erbjuda ungefär 20 000 olika kombinationer av material och funktionen är skapad av den Göteborgsbaserade byrån Dynagraph.

Annons
Annons
- Det digitala showroomet kommer att växa allt eftersom nytt material tas in och sortimentet breddas. Alla våra stora kollektioner kommer att läggas upp, berättar Magnus Noord.

Golvpoolen hoppas också att kunderna i och med det digitala showroomet ska våga utmana sig själva och bryta sig ur ett traditionellt sätt att tänka kring exempelvis golv.

- Ofta är man ganska traditionell i sitt sätt att tänka angående material – här får man möjlighet att utmana sig själv och sina preferenser, säger Magnus Noord.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
H&M-rivalen ökade med 3% - vinsten nådde rekordnivå

H&M-rivalen ökade med 3% - vinsten nådde rekordnivå

Har nu e-handel i över 200 länder.

Annons
Annons
Svärdson om Amazon-hajpen:

Svärdson om Amazon-hajpen: "Skulle ha avslöjats redan"

Pressträff i Stockholm i dag.

Oklart om modell hade trosor på sig - Nelly frias av RO

Oklart om modell hade trosor på sig - Nelly frias av RO

"Är sannolikt inte naken på underkroppen".

<nobr>E-handelsleverantör</nobr> köper upp B2B-kunnig konkurrent

E-handelsleverantör köper upp B2B-kunnig konkurrent

"En perfect match".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tuff månad för modekedjorna:

Tuff månad för modekedjorna: "Black Friday har negativ effekt"

Ras för skohandeln.

PostNord lanserar ny tjänst - ska leverera samma dag

PostNord lanserar ny tjänst - ska leverera samma dag

Ska inom kort ta "SameDay" till 36 städer.

1
Jollyrooms kundtjänst flyttar:

Jollyrooms kundtjänst flyttar: "Markant ökning av ärenden"

Får plats med 30 procent fler anställda.

Annons
Annons
Klarna hoppar på Apple Pay men bara för de egna kunderna

Klarna hoppar på Apple Pay men bara för de egna kunderna

Ger sina kortinnehavare ny e-handelsservice.

Fyndiq lägger ner Superbilligt - satsar på hållbar konsumtion

Fyndiq lägger ner Superbilligt - satsar på hållbar konsumtion

"Var aldrig tänkt som en stor del av vår resa".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler söker:

Client Development Manager

Sabis AB söker:

Digital Affärsutvecklingschef

BSA KÖK & BAD AB söker:

E - Commerce Manager

Gents AB söker:

Social Media Manager/Digital Journalist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta