Annons

Showroomet som ska underlätta oändliga val

Showroomet som ska underlätta oändliga val

2017-11-14 08:52

Ny satsning hoppas utmana kundernas traditionella tankesätt.

Företaget Golvpoolen, som säljer trägolv och kakel, meddelar nu att man lanserar ett showroom. Dock inte i den fysiska världen. Golvpoolen bedriver e-handel och har redan två fysiska butiker, en i Malmö och en i Helsingborg. Nu slår företaget upp ett showroom även på nätet.

"Kan bli överväldigande"

Med ett digitalt showroom som komplement till e-handeln ska man försöka erbjuda delar av butiksupplevelsen till dem som kanske inte kan ta sig till butikerna. Det ska även kunna stärka ett senare butiksbesök.

- Vi hoppas att våra kunder kommer att se detta som ett hjälpmedel, men att det även kommer att fungera som ett stöd för hantverkare. Vi har ett otroligt stort sortiment och näst intill oändliga valmöjligheter, vilket såklart är oerhört positivt men det kan också bli något överväldigande. Att ge våra kunder möjligheten att prova ut material i lugn och ro hemma i soffan och se hur det färdiga resultatet blir, underlättar också själva beslutsprocessen i butik, säger Magnus Noord, marknadschef på Golvpoolen, i ett pressmeddelande.

20 000 olika kombinationer

Kunden kan till exempel spara ner sitt digitala vardagsrum som en PDF-fil och personalen i butiken kan då snabbt plocka fram alla varor som behövs. Primärt handlar det dock om att se golven och materialen i en verklig miljö. Showroomet ska idag erbjuda ungefär 20 000 olika kombinationer av material och funktionen är skapad av den Göteborgsbaserade byrån Dynagraph.

Annons
Annons
- Det digitala showroomet kommer att växa allt eftersom nytt material tas in och sortimentet breddas. Alla våra stora kollektioner kommer att läggas upp, berättar Magnus Noord.

Golvpoolen hoppas också att kunderna i och med det digitala showroomet ska våga utmana sig själva och bryta sig ur ett traditionellt sätt att tänka kring exempelvis golv.

- Ofta är man ganska traditionell i sitt sätt att tänka angående material – här får man möjlighet att utmana sig själv och sina preferenser, säger Magnus Noord.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
<nobr>E-handlare</nobr> stänger tre fysiska butiker - satsar på flaggskepp

E-handlare stänger tre fysiska butiker - satsar på flaggskepp

"200 kvadratmeter av lyxig butiksupplevelse".

Annons
Annons
Fraktuppstickaren vill växa - tar in toppchef från PostNord

Fraktuppstickaren vill växa - tar in toppchef från PostNord

Ansvarig för e-handeln byter jobb.

IKEA:s e-handelsbutik växer:

IKEA:s e-handelsbutik växer: "Inte längre en popup"

"Möter kunder vi inte annars hade mött".

Shopping i Instagram Stories har kommit till Sverige

Shopping i Instagram Stories har kommit till Sverige

Har redan klickats på av 90 miljoner världen över.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handelsjätten testar ett helt nytt sätt att handla på nätet

E-handelsjätten testar ett helt nytt sätt att handla på nätet

Like eller dislike leder vägen med hjälp av AI.

Plattformen höjs till skyarna när cannabis legaliseras

Plattformen höjs till skyarna när cannabis legaliseras

Den 17 oktober blir det lagligt att röka på i Kanada.

Alla paket på ett ställe målet med ny paketplattform

Alla paket på ett ställe målet med ny paketplattform

"Är tänkt att bli det som konceptet Bankomat blev för samordningen av uttagsautomater".

2
Annons
Annons
Comeback för Zoovillage: 100 miljoner och nära dubblad vinst

Comeback för Zoovillage: 100 miljoner och nära dubblad vinst

"Arbetet har varit lyckosamt".

Framtidens bil kan bli ett utlämningsställe

Framtidens bil kan bli ett utlämningsställe

"Helt oberoende av fasta rutter eller tidtabeller".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Gents AB söker:

Web Creative Graphic Designer

Rapunzel of Sweden söker:

Webbdesigner/Art Director

Boob Design AB söker:

E-Commerce Manager till Boob Design AB

eValent Group AB söker:

Säljare av e-handelslösningar


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta