Annons

Showroomet som ska underlätta oändliga val

Showroomet som ska underlätta oändliga val

2017-11-14 08:52

Ny satsning hoppas utmana kundernas traditionella tankesätt.

Företaget Golvpoolen, som säljer trägolv och kakel, meddelar nu att man lanserar ett showroom. Dock inte i den fysiska världen. Golvpoolen bedriver e-handel och har redan två fysiska butiker, en i Malmö och en i Helsingborg. Nu slår företaget upp ett showroom även på nätet.

"Kan bli överväldigande"

Med ett digitalt showroom som komplement till e-handeln ska man försöka erbjuda delar av butiksupplevelsen till dem som kanske inte kan ta sig till butikerna. Det ska även kunna stärka ett senare butiksbesök.

- Vi hoppas att våra kunder kommer att se detta som ett hjälpmedel, men att det även kommer att fungera som ett stöd för hantverkare. Vi har ett otroligt stort sortiment och näst intill oändliga valmöjligheter, vilket såklart är oerhört positivt men det kan också bli något överväldigande. Att ge våra kunder möjligheten att prova ut material i lugn och ro hemma i soffan och se hur det färdiga resultatet blir, underlättar också själva beslutsprocessen i butik, säger Magnus Noord, marknadschef på Golvpoolen, i ett pressmeddelande.

20 000 olika kombinationer

Kunden kan till exempel spara ner sitt digitala vardagsrum som en PDF-fil och personalen i butiken kan då snabbt plocka fram alla varor som behövs. Primärt handlar det dock om att se golven och materialen i en verklig miljö. Showroomet ska idag erbjuda ungefär 20 000 olika kombinationer av material och funktionen är skapad av den Göteborgsbaserade byrån Dynagraph.

Annons
Annons
- Det digitala showroomet kommer att växa allt eftersom nytt material tas in och sortimentet breddas. Alla våra stora kollektioner kommer att läggas upp, berättar Magnus Noord.

Golvpoolen hoppas också att kunderna i och med det digitala showroomet ska våga utmana sig själva och bryta sig ur ett traditionellt sätt att tänka kring exempelvis golv.

- Ofta är man ganska traditionell i sitt sätt att tänka angående material – här får man möjlighet att utmana sig själv och sina preferenser, säger Magnus Noord.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons

Rattsurfning förbjöds - handsfree ökade med 400%

Men endast 5 procent av ökningen skedde i e-handeln.

Annons
Annons
PostNord om Coops exit:

PostNord om Coops exit: "Så gör de varje år"

Omförhandlar och hoppas hitta lösning.

Följer storkonkurrenten och slår till med digitala speglar

E-handeln står för över 13 procent av omsättningen.

Nio av tio nätbutiker har tekniska fel

Nya siffror: Nio av tio nätbutiker har tekniska fel

De hundra mest populära nätbutikerna har många problem när det kommer till kortbetalningar.

1
Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Budbee ökade med 300% - börjar hämta upp returer

Budbee ökade med 300% - börjar hämta upp returer

Nytt leveransrekord i traditionellt svag månad.

KitchenTime startar nät-outlet

Ska sälja kända varumärken till "riktigt bra priser".

Coop säger upp sitt ombudsavtal med PostNord

Coop säger upp sitt ombudsavtal med PostNord

Och fler matkedjor för diskussioner om ersättningsnivåerna.

Annons
Annons
Matsmart i

Matsmart i "listigt" PR-drag - bäst på att nå ut

Alla bolag använder samma influencers.

<nobr>E-handelskullen</nobr> 2008 om decenniet som gått

Helgläsning: E-handelskullen 2008 om decenniet som gått

Näthandelns jubilarer vittnar om såväl förbättringar som nya utmaningar - och siar om framtiden.

Caliroots ska maximera online och offline med ny digital butik

Caliroots ska maximera online och offline med ny digital butik

Andreas Koschnike utlovar superomnibutik.

Smilebutiken dubblade e-handeln - nådde 15 miljoner

Smilebutiken dubblade e-handeln - nådde 15 miljoner

Införandet av "livstids öppet köp" ledde till att returerna minskade med 20 procent.

1
Odd Molly slog rekord i <nobr>e-handeln</nobr> - står nu för 40%

Odd Molly slog rekord i e-handeln - står nu för 40%

"Jag är övertygad om att det är rätt tillfälle".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Batteriexperten Europe AB söker:

Produkt- och inköpskoordinator inom e-handel

Kringla söker:

E-handelsansvarig problemlösare, Kringla elcyklar

Searchmint söker:

Digital Growth Manager (E-Commerce)

Monomak söker:

Kontorsassistent inkl orderpackning och kundkontakt


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta