Annons

Showroomet som ska underlätta oändliga val

Showroomet som ska underlätta oändliga val

2017-11-14 08:52

Ny satsning hoppas utmana kundernas traditionella tankesätt.

Företaget Golvpoolen, som säljer trägolv och kakel, meddelar nu att man lanserar ett showroom. Dock inte i den fysiska världen. Golvpoolen bedriver e-handel och har redan två fysiska butiker, en i Malmö och en i Helsingborg. Nu slår företaget upp ett showroom även på nätet.

"Kan bli överväldigande"

Med ett digitalt showroom som komplement till e-handeln ska man försöka erbjuda delar av butiksupplevelsen till dem som kanske inte kan ta sig till butikerna. Det ska även kunna stärka ett senare butiksbesök.

- Vi hoppas att våra kunder kommer att se detta som ett hjälpmedel, men att det även kommer att fungera som ett stöd för hantverkare. Vi har ett otroligt stort sortiment och näst intill oändliga valmöjligheter, vilket såklart är oerhört positivt men det kan också bli något överväldigande. Att ge våra kunder möjligheten att prova ut material i lugn och ro hemma i soffan och se hur det färdiga resultatet blir, underlättar också själva beslutsprocessen i butik, säger Magnus Noord, marknadschef på Golvpoolen, i ett pressmeddelande.

20 000 olika kombinationer

Kunden kan till exempel spara ner sitt digitala vardagsrum som en PDF-fil och personalen i butiken kan då snabbt plocka fram alla varor som behövs. Primärt handlar det dock om att se golven och materialen i en verklig miljö. Showroomet ska idag erbjuda ungefär 20 000 olika kombinationer av material och funktionen är skapad av den Göteborgsbaserade byrån Dynagraph.

Annons
Annons
- Det digitala showroomet kommer att växa allt eftersom nytt material tas in och sortimentet breddas. Alla våra stora kollektioner kommer att läggas upp, berättar Magnus Noord.

Golvpoolen hoppas också att kunderna i och med det digitala showroomet ska våga utmana sig själva och bryta sig ur ett traditionellt sätt att tänka kring exempelvis golv.

- Ofta är man ganska traditionell i sitt sätt att tänka angående material – här får man möjlighet att utmana sig själv och sina preferenser, säger Magnus Noord.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Beskedet: Alla e-handlare måste sälja till hela EU

Beskedet: Alla e-handlare måste sälja till hela EU

EU-länderna överens om att förbjuda GEO-blocking.

2
Annons
Annons

Stadium låter kunderna beställa direkt från lagret i butik

Snabbare nätverk ska underlätta beställningar direkt i butik.

Black Week-kampanjerna levererar - orderökning på 37%

Black Week-kampanjerna levererar - orderökning på 37%

Kraftig orderökning under måndag och tisdag.

Säger nej till köphysteri - satsar på

Säger nej till köphysteri - satsar på "Everlasting Friday"

"Underskatta aldrig en underdog".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Hickap tänkte om - gör sortimentet ekologiskt

Hickap tänkte om - gör sortimentet ekologiskt

Youtubes succésyskon tar nästa e-handelssteg.

Boozt nära 1,4 miljarder under årets första nio månader

Boozt nära 1,4 miljarder under årets första nio månader

Sålde för över 440 miljoner under det senaste kvartalet.

Annons
Annons
Varannan svensk planerar att handla på Black Friday

Varannan svensk planerar att handla på Black Friday

Och det är e-handeln som lockar.

Sveriges största <nobr>e-handelsdag</nobr> fanns knappt för tre år sedan

Sveriges största e-handelsdag fanns knappt för tre år sedan

Förbered dig på försäljningskaos.

Brittisk outdoorjätte fälls för svensk <nobr>e-handelsreklam</nobr>

Brittisk outdoorjätte fälls för svensk e-handelsreklam

Lyckades inte styrka att prissänkningen ägt rum.

E-handlare i positiv chock över Årets Julklapp

E-handlare i positiv chock över Årets Julklapp

"Hade du frågat mig i går hade jag inte ens tänkt tanken".

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
b

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

E-post:

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan.