Annons

Skånska Byggvaror bygger ut sitt fysiska butiksnät

Skånska Byggvaror bygger ut sitt fysiska butiksnät

2014-11-06 10:45

Skånska Byggvarors butiksnät växer. Under 2015 kommer minst två nya butiker att öppnas i Norge och Sverige. Även butiken i Helsingborg utvecklas enligt det nya butikskonceptet samtidigt som man stärker satsningen på e-handeln med en ny nätbutik.

Skånska Byggvaror bygger ut sitt fysiska butiksnät ytterligare. Med erfarenheter från öppningar av två butiker 2014 i Tagene Göteborg och Barkarby Stockholm satsar nu företaget på att öppna fler butiker.

Den fjärde butiken i Sverige blir en ny butik hos Plantagen i Norrköping och i Oslo slås portarna upp för landets andra butik, under varumärket Grönt Fokus. Samtidigt säger Skånska Byggvaror att man kommer att fortsätta satsningen på e-handeln med en ny nätbutik.

– Det är roligt att som erfaren distans- och e-handlare nu ta steget in i butiker med alla dess möjligheter till fysiska möten med våra produkter. Med etableringen av nya butiker i Sverige tidigare i år ser vi en kraftigt ökad kännedom i Göteborg och Stockholm samtidigt som kunderna verkligen strömmar till, säger Anders Johansson Eickhoff, VD Skånska Byggvaror.

Stärka kännedomen

Med etableringar av nya butiker hoppas Skånska Byggvaror stärka kännedomen om företaget ytterligare samt penetrationen i områdena runt butikerna. Något man verkar ha lyckats med hittills.

Ett halvår efter etableringen av 500 kvadratmeter stora butiker inne hos Plantagen i Tagene och Barkarby har kundpenetrationen ökat med över 50 procent i de postnummerområden som ligger invid butikerna.

– Ett kvitto på att moderna handlare måste möta sina kunder just där de vill och på tider som passar dem. Med satsningarna på nya butiker blir vi allt mer tillgängliga och attraktiva för våra kunder, som ju är poängen med vår existens, säger Anders Johansson Eickhoff.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Gekås är 10,36 procent billigare än andra butiker

Gekås är 10,36 procent billigare än andra butiker

Var tredje produkt är dyrare.

Annons
Annons
PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

Fortsatt negativt dock.

Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Ger sig in i konkurrensen.

Apotea slog miljarden redan under första halvåret

Apotea slog miljarden redan under första halvåret

Försäljningen ökade med 36 procent.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Bygghemma omsatte 1,7 miljarder:

Bygghemma omsatte 1,7 miljarder: "Snabb tillväxt"

"Finland var särskilt tillfredsställande".

TPL-aktör omsatte 75 miljoner på ett halvår

TPL-aktör omsatte 75 miljoner på ett halvår

Ny anläggning ger resultat.

Swisslog lanserar robot som plockar 1000 artiklar i timmen

Swisslog lanserar robot som plockar 1000 artiklar i timmen

Kombineras gärna med AutoStore.

Annons
Annons
Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Ändrade shoppingvanor.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta