Skönhetsmärke lanserar ny kollektion och E-handel

I dag nylanseras det svenska skönhetsvarumärket Björk & Berries. Samtidigt som varumärket återlanseras i ny design presenterar man en ny kollektion som bland annat kommer att säljas i den nystartade nätbutiken.

Björk & Berries har tillverkat sina skönhetsprodukter i Sverige sedan 2006. Nu återlanserar man varumärket med en ny design samtidigt som företaget presenterar den nya kollektionen ecoluxury.

En kollektion som kommer att säljas exklusivt under september på Mrs H i Stockholm, NK i Stockholm och Göteborg, Spirit Stores i Skåne samt i den nya nätbutiken som nyligen lanserats.

Annons

– Jag ser fram emot att exportera svensk skönhet och natur till en international marknad. Säger Ebba Butch Lugani som är VD på Björk & Berries sedan ett år tillbaks.

Satsar på responsiv design

Den nya nätbutiken har en responsiv design som gör att den anpassar sitt utseende beroende på vilken plattform besökaren använder, oavsett om det är mobil, dator eller läsplatta. Butiken är utvecklad i samarbete med företagen Panagora och Parasol.

– En stor utmaning med nätbutiker för varumärken som driver wholesaleförsäljning är att hitta balansen mellan det varumärkesbyggande och det kommersiella. Vi har skapat framgångsrika e-handelskoncept för flera varumärken tidigare och börjar lära oss hur balansgången ska se ut, säger Moon-Suck Song, på Panagora.

Källa: Press

Annons