Annons

Skånska Byggvaror växer starkt och når 600 miljoner

Skånska Byggvaror växer starkt och når 600 miljoner

2015-01-21 09:25

Skånska Byggvaror växer så det knakar, både i Sverige och utanför. Något som gjorde 2014 till det mest framgångsrika året sedan starten 1965. Med en tillväxt på rekordhöga 24,5 procent översteg orderingången 600 miljoner kronor.

2013 var ett bra år för Skånska Byggvaror. 2014 började ännu bättre och under förra året växte Skånska Byggvaror med 21 procent på den svenska marknaden. Försäljningen i Norge ökade med 65 procent i Norge samtidigt som lönsamheten ökar och varumärket har stärkts.
– Vi har fått uppleva en fantastisk försäljningsutveckling under 2014. Vi passerar för första gången en halv miljard och når ytterligare en milstolpe, 600 miljoner kronor. Ett resultat av att våra kunder tycker om det vi erbjuder i form av produktlanseringar, nya butiker och marknadsföring. Vår organisation har gjort en jätteinsats för att utveckla företaget och erbjudandet. Något som nu ger oss kraft att satsa vidare, säger Anders Johansson Eickhoff, VD Skånska Byggvaror.

Både digitalt och fysiskt

Under 2014 såg byggjätten även till att anställdes 20 nya medarbetare, och när man öppnar sitt andra lager i Skåne. Ett 6 000 kvadratmeter stort lager i Klippan räknar man med att anställa ytterligare 20 nya medarbetare.

Något som kan behövas då efterfrågan ökar även i Finland och Skånska Byggvaror planerar under 2015 nya satsningar på den nordiska marknaden. Man ska även bredda sitt sortiment och göra det ännu enklare att handla produkterna. Oavsett kanal.
– Vår expansion fortsätter i högt tempo även under 2015. Vi kommer att investera i digitala butiker och e-handel, kundservice samt i ännu fler fysiska butiker. Målet är att nå fler kunder, just då och där våra kunder vill nå oss och handla av oss. Vi vill helt enkelt vara byggvaruhandelns bästa aktör inom omnikanal, säger Anders Johansson Eickhoff.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta