Annons

Skånska Byggvarors nya sajt ska gå varm i sommar

Skånska Byggvarors nya sajt ska gå varm i sommar

2015-03-13 15:23

Det gamla postorderföretaget Skånska Byggvaror som nu säljer på nätet och skaffar sig fysiska butiker, visar på fina siffror. Företaget växte med nästan 25 procent förra året och det mesta verkar gå deras väg just nu.

Byggjätten Skånska Byggvaror som nyligen lanserade en helt ny nätbutik, och två fysiska butiker, ser förstås fram emot värmen och folks olika husprojekt. I en intervju med HD-Sydsvenskan berättar deras VD om planerna för framtiden.

Försäljningen i år väntar man ska landa på 735 miljoner kronor, jämfört med 600 miljoner i fjol. En prognos som hittills ska gå bra med den stundande värmen. Nästa år räknar man även med att fler kommer handla via surfplattan än den traditionella datorn. En utveckling som förstås ligger bakom deras stora ombyggnation av webbutiken.

– Plattorna tar mer och mer. Jag tippar att vi nästa år kommer att ha mer trafik från plattan än från des­ktop. Man kollar på produkterna i mobilen men beställer i plattan, säger Anders Johansson Eickhoff, VD på Skånska Byggvaror, till 8till5.

Med tanke på att de nyligen börjat satsa allt mer på fysiska butiker undrar man förstås hur stor del av försäljningen som sker online för den gamla postorderjätten. Den sägs just nu ligga runt 64 procent men man hoppas nå 80 procent om två år. Även om butikerna alltså genererar försäljng så ser man gärna att folk handlar via nätet.

Ni kan läsa mer om företaget, som i år firar 50 år, i följande intervju. Man siktar bland annat på en ytterligare expansion inom Norden samtidigt som man kan stå inför ett ägarbyte.

Annons
Annons

 

På bild: Anders Johansson Eickhoff

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
EU vill tvinga Amazon att sätta upp

EU vill tvinga Amazon att sätta upp "kinesiska murar"

Ska stoppa utnyttjandet av e-handlarnas data.

Annons
Annons
Miljardbolaget bakom Aperol intar Kinas <nobr>e-handel</nobr>

Miljardbolaget bakom Aperol intar Kinas e-handel

Sprit till alla singlar?

Däck365 nådde 99 miljoner - blir superföretag och gasell

Däck365 nådde 99 miljoner - blir superföretag och gasell

Slog tidigare prognos.

Nytt svenskt online-only brand ska lyfta med Kickstarter

Nytt svenskt online-only brand ska lyfta med Kickstarter

"Direkt till konsument, utan några mellanhänder".

1
Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Många påminnelser med digitala fakturor

Många påminnelser med digitala fakturor

Kunderna vill inte ha dem på posten.

2
<nobr>E-handlarna</nobr> är supertaggade inför shoppingfesten

E-handlarna är supertaggade inför shoppingfesten

Framtidstron ökar rejält bland nätbutiker.

Desktop-trafiken till <nobr>e-handlare</nobr> sjunker mer än beräknat

Desktop-trafiken till e-handlare sjunker mer än beräknat

Mobilen tar över.

Annons
Annons
NordicFeel och Eleven tar fart mot 500 miljoner

Helgläsning: NordicFeel och Eleven tar fart mot 500 miljoner

Ska skapa "skönhetens ICA".

RoyalDesign slår upp portarna till ny supermodern sajt

RoyalDesign slår upp portarna till ny supermodern sajt

11 miljoner för branschens Ferrari.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Rofa Design AB söker:

E-Commerce Manager till Rofa Design

Stadium söker:

Customer Analyst

Mapiful AB söker:

Social Media Manager

iDeal Of Sweden AB söker:

E-commerce Coordinator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta