SkiStar satsar på one stop shopping med ny E-handel

SkiStar gör en rejäl satsning på e-handel inom fjällsport med fokus på alpin skidåkning. Nätbutiken kommer att vara fullt integrerad i det befintliga bokningsflödet på skistar.com. Lanseringen är planerad till hösten 2014 och kompletteras av befintliga butiker samt en ny flaggskeppsbutik i Sälen.

Med 10 miljoner besök årligen på Skistar.com och över en miljon aktiva kundkontakter tar SkiStar nu steget mot nya affärer. Och man gör det i form av en ny e-handel som kommer att vara 100 procent integrerat i det befintliga bokningsflödet på Skistar.com.

Något som innebär att gäster som besöker Skistar.com enkelt ska kunna addera de produkter som behövs under fjällsemestern till sina bokningar. Något man hoppas ska skapa mervärde, enkelhet och relevans för gästen.

Annons

– Det här är en utveckling som ytterligare kommer att stärka SkiStars varumärke och samtidigt öka gästnyttan. Vi tar one stop shopping till nästa nivå genom att gästen vid bokning av sin semester direkt kan koppla på relevanta produkter som behövs under fjällsemestern. Att e-handeln är 100 procent integrerad i bokningen skapar dessutom helt nya möjligheter för våra gäster, säger Mats Årjes, VD SkiStar AB.

Ny butik i Sälen

Beställningen levereras sedan direkt till det bokade fjällboendet. Gästen kan även välja att hämta ut sin beställning i någon av SkiStars dryga tjugotal butiker och skidshoppar på plats och samtidigt få hjälp med inställningar av exempelvis bindningar. Det går även att få sin beställning levererad hem.

– Med 10 miljoner besök årligen på skistar.com och över en miljon aktiva kundkontakter rakt in i målgruppen blir vår marknadsföring mycket kostnadseffektiv, säger Mathias Lindström, marknads & försäljningsdirektör SkiStar AB.

Som ett led i en multikanalstrategi öppnar SkiStar dessutom i höst en flagship store på Sälfjällstorget i Sälen. Den kommer att komplettera redan befintliga butiker på SkiStars resmål i Sverige och Norge.

– Vi ska finnas där våra gäster befinner sig. För att ha högsta möjliga närvaro på marknaden arbetar vi därför simultant online och offline, säger Mathias Lindström.

Källa: Press

Annons