Annons

Skincity-grundarna säljer - tar in ny majoritetsägare Mikael och Annica tar nästa steg

Skincity-grundarna säljer - tar in ny majoritetsägare

2017-12-15 16:25

Detaljhandelsjätte köper 70 procent.

Skincitys grundare Annica Forsgren Kjellman och Mikael Kjellman har sedan starten 2011 haft en mer eller mindre spikrak tillväxt. Nu har duon bestämt sig för att ta nästa steg i företagets resa - genom att ta in en ny majoritetsägare.

Valet föll på Axel Johnson, som har förvärvat 70 procent av aktierna i bolaget. Mikael och Annica blir dock kvar på sina nuvarande positioner inom bolaget; vd respektive Head of Concept.

"En attraktiv långsiktig partner"

Såhär kommenterar de i ett pressmeddelande beslutet att sälja till Axel Johnson, vars koncern sedan tidigare omfattar bland annat Kicks, Axfood och Dustin:

Annons
Annons
- Sedan starten 2011 har vi arbetat för att Skincity ska bli en ledande aktör inom hudvård online. Bolaget är nu redo att ta nästa steg i sin utveckling och därför välkomnar vi Axel Johnson som ny huvudägare i Skincity. Genom sitt kunnande inom handel och breda kontaktnät i Sverige såväl som internationellt är Axel Johnson en attraktiv långsiktig partner till att fortsatt bygga upp Skincitys position på den nordiska marknaden och expandera internationellt, säger Mikael Kjellman.
- Alltsedan starten har vi haft fokus på kunden – att erbjuda de bästa produkterna och en skräddarsydd rådgivning där vi ser till varje enskild kunds behov. Kundupplevelsen, kunskapen och det ständiga arbetet med att utveckla Skincitys erbjudande genomsyrar vår företagskultur. Vi ser att vår filosofi passar väl in i Axel Johnsons kultur och kan fortleva och utvecklas med den långsiktighet som Axel Johnson representerar, säger Annica Forsgren Kjellman.

Skincitys grundare och Rite Ventures, som gick in som delägare 2014, blir kvar som minoritetsägare i bolaget.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Annons
Annons
Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Annons
Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

En av få som kan skryta om tillväxt i fysisk butik.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta