Annons

Skincity växer med 27% - omsätter nu 350 miljoner Foto: Jonas Eng Skincitys grundare Mikael Kjellman och Annica Forsgren Kjellman

Exklusivt: Skincity växer med 27% - omsätter nu 350 miljoner

2019-01-18 15:17

Har spikat lanseringsdatum för brittisk sajt.

När år 2017 var över kunde Skincity rapportera en tillväxt på nära 50 procent och ett resultat på över 11 miljoner kronor.

LÄS ÄVEN: Skincity ökar vinsten med 230 procent

Positivt resultat trots investeringar

Nu står det klart att 2018 inte direkt heller blev någon besvikelse för det snabbväxande skönhetsbolaget. Ehandel.se kan nu avslöja att företaget hade en tillväxt på 27 procent under året, vilket innebär att omsättningen kom upp i strax över 350 miljoner kronor.

- Vi är jättenöjda med 2018 som blev ett händelserikt år för vår del. Utöver förvärvet av Effortless Skin så stärkte vi våra positioner i både Norge och Finland genom lokal etablering, skriver Skincitys vd Mikael Kjellman i ett mejl till redaktionen.

Dessutom visar företaget fortsatt upp svarta siffror.

- Vi fortsätter visa ett positivt resultat trots förvärvet, etableringarna och en del andra investeringar vi genomfört under året. Vi anser oss ha byggt en väldigt fin plattform för framtiden.

"Utvärderar potentiella möjligheter"

I somras köpte Skincity sin brittiska e-handelskonkurrent Effortless Skin, som sedan dess har migrerats in i Skincitys befintliga struktur.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Skincitys första förvärv: Tar över brittisk konkurrent 

- Allt har flutit på bra och vi har spikat lanseringsdatum av Skincity.co.uk till den 5 februari. Det blir mycket spännande!

Har ni fler förvärv på gång?

- Framtida förvärv kan jag inte säga så mycket om mer än att vi ständigt tittar och utvärderar potentiella möjligheter. Vi är fortsatt övertygade om att vi har ett koncept som kan växa sig stort internationellt.

Sedan ungefär ett år tillbaka ingår Skincity i Axel Johnson-koncernen. Detaljhandelsjätten äger 70 procent av aktierna i företaget.

LÄS ÄVEN: Skincity-grundarna säljer - tar in ny majoritetsägare

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Första Amazon Go-butiken utanför USA

Första Amazon Go-butiken utanför USA

Redo för lansering i London.

Annons
Annons
Osmidig checkout - <nobr>e-handlare</nobr> förlorar kunder

Osmidig checkout - e-handlare förlorar kunder

Ny rapport.

Nya Varubreven en besvikelse:

Nya Varubreven en besvikelse: "Ingen större skillnad"

E-handlarna talar ut.

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Ny e-handlare delar med sig av de första stegen på resan.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

<nobr>E-handelsdöden</nobr> slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

E-handelsdöden slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

Konkurrensen blev för tuff.

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

Kostnadsfritt för premiumkunder.

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

Starkast tillväxt på nätet.

Annons
Annons
Välkommen till den nya hypersnabba webben

Helgläsning: Välkommen till den nya hypersnabba webben

Warp speed, Mr. Sulu.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant

Efva Attling söker:

Social Media Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta