Skincitys nya CMO: ”Jag triggas av konceptet onlineklinik”

Ska fixa företagets datadrivna marknadsföring.

Skönhetsbutiken Skincity klättrar snabbt i e-handelsvärlden och vi kunde nyligen berätta att de flyttat upp 17 platser på listan över Sveriges största e-handlare. Nu meddelar företaget att de rekryterat en ny CMO som ska hjälpa företaget att klättra ännu högre.

LÄS ÄVEN: Superklättraren Skincity: "Man känner tacksamhet"

Annons

Den som blir företagets Chief Marketing Officer är Daniela Sjunnesson som närmast kommer ifrån det svenska spelföretaget Paradox Interactive.

- Vi ligger långt i framkant gällande expertkunskap inom hudvård, produkter och service men med gedigen kunskap om hur vi ska använda all vår data samt analyser så kan vi nu bli ännu mer effektiva i vårt arbete med att ge ännu bättre kundvård och växa ytterligare. Vi är otroligt stolta att ha med oss Daniela på denna resa, säger Mikael Kjellman, VD, Skincity.

"Det skickliga Skincity-teamet"

En av de stora prioriteringarna inför 2018 har varit att skaffa nyckelkompetens inom datadriven marknadsföring och rekryteringen av Daniela Sjunnesson ska vara en del i att lösa den biten. Daniela ska nämligen vara expert på området.

- Det ska bli otroligt spännande att komma in i Skincity i den här expansiva fasen. Jag triggas av konceptet onlineklinik och tror att vi med hjälp av rätt insatser kommer kunna utveckla och optimera affären ytterligare efter kundens behov. Jag ser nu fram emot att få bli en del av det skickliga Skincity-teamet och jag är övertygad om att vi tillsammans kommer fortsätta att expandera under lönsamhet, säger Daniela Sjunnesson, CMO på Skincity.

Skincity har idag 90 anställda och omsätter närmare 300 miljoner kronor.

Annons