Skönhetsjätten rapporterar all-time-high med lönsamhet

50 000 order.

Skönhetsbutikerna Eleven och Nordicfeel, som numera slagit sig ihop, rapporterar en framgångsrik Black Weekend. Företaget satte nytt försäljningsrekord med 50 000 beställningar under helgen.

- I år har fokus varit på lönsamma leverantörsfinansierade kampanjer vilket innebär att vi trots "all time high" försäljningsrekord har en betydligt bättre bruttomarginal än föregående år, säger Pernilla Barkman, vd för Eleven och Nordicfeel, i ett pressmeddelande.

Annons

"Ett riskabelt äventyr"

Sedan sammanslagningen i somras har bolaget bland annat lanserat en ny e-handelsplattform, slagit ihop lagerverksamheterna och skapat en gemensam organisation. Det nya gemensamma lagret i Växjö ska också ha gett fördelar nu under Black Friday.

- Att slå ihop två lager är alltid ett riskabelt äventyr, men flytten gick långt över förväntan och att allt har fungerat så väl under Black Week är ett kvitto på att lagret nu kan hantera stora försäljningsvolymer med högre effektivitet. Nu laddar vi om för en stark julförsäljning som också förväntas slå rekord, säger Pernilla Barkman.

Annons