Sliqhaq slog fem miljoner – barbershop nu invigd

Gjorde om butiken till barberarsalong.

E-handelsföretaget Sliqhaq, som tog sina första kliv ut på nätet 2013, nådde under förra året över fem miljoner kronor i omsättning. För första gången uppnåddes även ett lönsamt resultat.

"Kommer ännu närmare kunderna"

Tillväxten firades med en fysisk butik i Umeå, som nyligen kompletterades med en egen salong.

Annons

- Det känns otroligt kul att kunna möta våra kunder öga mot öga i vår salong och butik. Vi är en kunddriven organisation och med detta kommer vi ännu närmare kunderna och kärnan i vår verksamhet. Upplevelsen kring våra produkter och tjänster inom manlig skönhet och kroppsvård, säger Gustav Burman, vd på Sliqhaq, i ett pressmeddelande.

Sliqhaq beskriver sin nyinvigda butik som en “engelskinspirerad barberarsalong”, och företaget kan nu stoltsera med att ha över 3 000 skönhetsartiklar för män i sitt sortiment.

- Att gå ut i salongen och känna doften och pulsen är fantastiskt tillsammans med den respons som kunderna ger.

Master Barber som har jobbat i 10 år

I den nygamla barbershopen kan besökarna numera ta del av olika behandlingar, såsom klippning, skäggtrimning och våtrakning med kniv. Personen som har fått jobbet som Sliqhaqs “Master Barber” uppges ha mer än tio års erfarenhet av yrket.

- Varje dag är det upp till bevis om vi kan ge den kärlek, omtanke och respekt som våra kunder förtjänar. Vi har idag ett team som är helt fokuserat på att det är detta som är kärnan i vår affär. Det gör mig stolt! avslutar Gustav Burman.

Annons