Annons

Smartnisse ska fixa bättre köpkraft till småföretag

Smartnisse ska fixa bättre köpkraft till småföretag

2012-03-12 09:44

Det har skapats en ny gruppköpssajt vid namn Smartnisse. Denna riktar sig endast till småföretagare och ämnar att förbättra deras ekonomi. Det låter som klippt och skuret för e-handlare, eftersom de kanske både kan sälja och köpa på sidan. Dock är sidan relativt nystartad och verkar inte ha överdrivet många erbjudanden i dagsläget.

Bakom projektet står företagarna Daniel Natanzon, David Ashman och Ruben Flam. Den senare, Ruben, driver företaget Mopper som jobbar med att brygga digitalt och print, med deras App som läser QR-koder. Daniel Natanzon är VD för Smartnisse och David är förmodligen han som snickrar på sidan.

– För leverantörer har det historiskt sett varit dyrt att sälja till enskilda småföretagare. Det är i stort sett lika dyrt att sälja till ett enmansföretag som att sälja till ett företag med 20 anställda. Höga säljkostnader för leverantörer leder i sin tur till höga inköpspriser för enskilda småföretag, säger Smartnisses vd Daniel Natanzon i ett pressmeddelande.

Vad Smartnisse skall göra för att lösa detta är att samla på sig medlemmar, i form av småföretagare, och sedan ta reda på vad dessa vill ha för produkter och erbjudanden. Efter det ska Smartnisse leta runt efter bra "deals" som kan ges till medlemmarna.

– Vi samlar småföretagare på ett och samma ställe för att få dem att handla ihop. Samtidigt underlättar vi och skapar en ny kanal för leverantörer att nå ut med sina produkter och tjänster. Alla tjänar på det, säger Daniel.

Vi är lite skeptiska till om detta kommer att fungera i längden. Det är dock ett intressant koncept och vi gillar animationen när man klickar på "Se våra erbjudanden". Ni finner Smartnisse här.

 

Källa: dagenshandel

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

jpettersson
2012-03-15 08:51

Detta koncept är väl inte särskilt nytt? Jag tänker på lessmore, pluskontot, grossist.se, ehandel.org osv...

Eller har jag missat något?

MVH
jpettersson

Annons
Löwengrips nya varumärke styrs av sociala medier

Löwengrips nya varumärke styrs av sociala medier

Ska enbart skapa produkter som kunder redan eftersöker.

Annons
Annons
Kundernas beslutsångest är hög när de <nobr>e-handlar</nobr> till barn

Kundernas beslutsångest är hög när de e-handlar till barn

Vissa saker går snabbt att klicka hem, andra tar flera veckor.

Apoteksgruppen ska utveckla sin e-handel - internrekryterar

Apoteksgruppen ska utveckla sin e-handel - internrekryterar

Han ska transformera bolaget.

Fraktutmanaren tar in nära 40 miljoner kronor

Fraktutmanaren tar in nära 40 miljoner kronor

"Stor potential inom last mile".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Butiker lämnar PostNord - måste hitta nya leveranslösningar

Butiker lämnar PostNord - måste hitta nya leveranslösningar

"Amazon kommer utelämna de lokala aktörerna".

Över sex år i landet - nu börjar Amazon sälja varor

Över sex år i landet - nu börjar Amazon sälja varor

Klurig logistik?

Omnikanalhandlaren utökar sin satsning på B2B

Omnikanalhandlaren utökar sin satsning på B2B

Allt från OEM-tillverkning till företagsabonnemang.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Teknikproffset söker:

Kundtjänstmedarbetare/Webadministratör

Efva Attling söker:

Social Media Specialist

Cissi och Selma söker:

E-Commerce Manager /webshopsansvarig

Hermine Hold söker:

Performance Marketing Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta