Annons

Smartphotos julsuccé: 12 000 beställningar på en helg Susanne Svensson har tagit bilderna till Smartphotos julkampanj

Smartphotos julsuccé: 12 000 beställningar på en helg

2018-12-14 11:27

Anlitade kund till julkampanj.

Med bara en dryg vecka kvar till julafton är det fullt upp i Smartphotos tomteverkstad. Företaget rapporterar en stark julhandel och ska bland annat ha ökat sin försäljning med 20 procent under första veckan i december.

- Försäljningen är redan nu i mitten av december åtta procent högre än den totala försäljningen under hela 2017 för Norden och UK, säger Maria Sillén-Sittner, marknadsansvarig för Smartphoto i Norden och UK i en kommentar till Ehandel.se.

Peaken inföll 7-9 december

Även om en hel del order kom in i samband med Black Friday så ska shoppingdagen ha trumfats av första veckan i december för Smartphotos del. Hittills under årets julhandel har Smartphotos sajter i Norden och Storbritannien haft 1,5 miljoner besök.

Smartphotos kunder är bland annat ute efter egendesignade julkort

Den största peaken ska ha inträffat under månadens andra helg, det vill säga den 7 till 9 december. Då lades fler än 6 200 beställningar bara på Smartphotos svenska sajt.

Annons
Annons
- Tittar vi på Smartphoto Nordic & UK hamnar siffra på samma helg på över 12000 beställningar!

Kunds bilder ska tilltala föräldrar

I år har Smartphoto för första gången valt att använda sig av en kunds bilder i sin julkampanj. Företaget har inlett ett samarbete med en kund vid namn Susanne Svensson.

Tanken med det nya kampanjupplägget är att på ett bättre sätt kunna nå ut till sin primära målgrupp, som beskrivs som "föräldrar som vill göra mer av sina bilder", snarare än proffsfotografer.

- Det speciella med Susanne är att hon inte arbetar som fotograf utan att hon är en av våra trogna kunder. Efter att ha fått kontakt med henne via sociala medier bestämde vi oss för att skicka en förfrågan om samarbete, vilket hon ställde sig väldigt positiv till, säger Sofie Cismas, PR-chef på Smartphoto i Norden och UK, i ett pressmeddelande.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Den envisa pizzabagarens <nobr>e-handelsresa</nobr> fortsätter

Den envisa pizzabagarens e-handelsresa fortsätter

Stark inom B2B, ska nu bli ännu stabilare inom B2C.

Annons
Annons
Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Ökad näthandel påverkar transportsektorn.

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Twittrar om att företaget inte har betalat skatt.

Ny webbutik har öppnat:

Ny webbutik har öppnat: "Redan risk för att lagret tar slut"

"Utforskar alla olika möjligheter".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

"En personlig dröm går i uppfyllelse."

Myndigheten som är bäst på att <nobr>e-handla</nobr> i Sverige

Myndigheten som är bäst på att e-handla i Sverige

Nytt knep för att få myndigheter att e-handla - prisutdelning.

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

E-handeln växte med nära 30 procent.

Annons
Annons
Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Grönsaker direkt till kund en timme efter skörd.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator

E37 System AB söker:

Säljare inom e-handel


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta