Annons

Smartphotos julsuccé: 12 000 beställningar på en helg Susanne Svensson har tagit bilderna till Smartphotos julkampanj

Smartphotos julsuccé: 12 000 beställningar på en helg

2018-12-14 11:27

Anlitade kund till julkampanj.

Med bara en dryg vecka kvar till julafton är det fullt upp i Smartphotos tomteverkstad. Företaget rapporterar en stark julhandel och ska bland annat ha ökat sin försäljning med 20 procent under första veckan i december.

- Försäljningen är redan nu i mitten av december åtta procent högre än den totala försäljningen under hela 2017 för Norden och UK, säger Maria Sillén-Sittner, marknadsansvarig för Smartphoto i Norden och UK i en kommentar till Ehandel.se.

Peaken inföll 7-9 december

Även om en hel del order kom in i samband med Black Friday så ska shoppingdagen ha trumfats av första veckan i december för Smartphotos del. Hittills under årets julhandel har Smartphotos sajter i Norden och Storbritannien haft 1,5 miljoner besök.

Smartphotos kunder är bland annat ute efter egendesignade julkort

Den största peaken ska ha inträffat under månadens andra helg, det vill säga den 7 till 9 december. Då lades fler än 6 200 beställningar bara på Smartphotos svenska sajt.

Annons
Annons
- Tittar vi på Smartphoto Nordic & UK hamnar siffra på samma helg på över 12000 beställningar!

Kunds bilder ska tilltala föräldrar

I år har Smartphoto för första gången valt att använda sig av en kunds bilder i sin julkampanj. Företaget har inlett ett samarbete med en kund vid namn Susanne Svensson.

Tanken med det nya kampanjupplägget är att på ett bättre sätt kunna nå ut till sin primära målgrupp, som beskrivs som "föräldrar som vill göra mer av sina bilder", snarare än proffsfotografer.

- Det speciella med Susanne är att hon inte arbetar som fotograf utan att hon är en av våra trogna kunder. Efter att ha fått kontakt med henne via sociala medier bestämde vi oss för att skicka en förfrågan om samarbete, vilket hon ställde sig väldigt positiv till, säger Sofie Cismas, PR-chef på Smartphoto i Norden och UK, i ett pressmeddelande.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Annons
Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

En av få som kan skryta om tillväxt i fysisk butik.

Garden Glory - ökat e-handeln nära 500%

Videointervju: Garden Glory - ökat e-handeln nära 500%

Varför tackade hon nej till Amazon?

Kronans: Kombon fysiska apotek och <nobr>e-handel</nobr> är stark

Kronans: Kombon fysiska apotek och e-handel är stark

Pumpar upp sin omnikanal.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Amazons järngrepp om USA blir bara starkare

Amazons järngrepp om USA blir bara starkare

De flesta vänder sig endast till Amazon, och är nöjda med det.

PostNord storsatsar på paketskåp - 200st i steg ett

I dag: PostNord storsatsar på paketskåp - 200st i steg ett

Helt öppet paketnätverk.

Bauhaus expanderar sin egen hemleveranslösning

Bauhaus expanderar sin egen hemleveranslösning

"Äger hela leveransprocessen".

Annons
Annons
Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Senaste nytt bland betalningar.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta