Annons

SoffaDirekt slog rekord i november - når 60 miljoner i år Roberto Mazzarella

SoffaDirekt slog rekord i november - når 60 miljoner i år

2018-12-06 08:20

Ökade med 230 procent under Black Friday.

E-handlaren SoffaDirekt rapporterar att de såg en rekordökning under Black Friday. Företaget ökade sin försäljning under Black Friday-helgen med 230 procent och anledningen sägs vara företagets känsla för inredningstrender.

- Den starkaste anledningen till ökningen är att vi alltid har tentaklerna ute och fångar upp vilka trender som råder. Vi åker på möbelmässor över hela världen och håller koll på vilka trendvindar som blåser, både internationellt och i Sverige. Alla som jobbar hos oss har dessutom ett stort inredningsintresse, säger företagets vd Roberto Mazzarella.

Månaden ökade 170 procent

Black Friday var inte det enda om gick bra utan hela november ska ha bjudit på en stark tillväxt. E-handlaren, som förra året omsatte runt 36 miljoner kronor, räknar nu med en rejäl ökning för helåret.

Annons
Annons
- För att sätta siffrorna i lite perspektiv så kommer vi med största sannolikhet att omsätta cirka 60 miljoner kronor under 2018. I november så gör vi en ökning på 170 procent gentemot föregående år, säger Stefan Söderlund, webbansvarig på SoffaDirekt, till Ehandel.se.

Efter ett starkt 2018 väntar nu expansion under det kommande året.

- Planen är att vi nästa år ska expandera och etablera oss först och främst på den norska marknaden. Därefter kommer vi säkert rikta oss mot fler nya marknader, säger Roberto Mazzarella.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Oklart om modell hade trosor på sig - Nelly frias av RO

Oklart om modell hade trosor på sig - Nelly frias av RO

"Är sannolikt inte naken på underkroppen".

Annons
Annons
<nobr>E-handelsleverantör</nobr> köper upp B2B-kunnig konkurrent

E-handelsleverantör köper upp B2B-kunnig konkurrent

"En perfect match".

Tuff månad för modekedjorna:

Tuff månad för modekedjorna: "Black Friday har negativ effekt"

Ras för skohandeln.

PostNord lanserar ny tjänst - ska leverera samma dag

PostNord lanserar ny tjänst - ska leverera samma dag

Ska inom kort ta "SameDay" till 36 städer.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Jollyrooms kundtjänst flyttar:

Jollyrooms kundtjänst flyttar: "Markant ökning av ärenden"

Får plats med 30 procent fler anställda.

Klarna hoppar på Apple Pay men bara för de egna kunderna

Klarna hoppar på Apple Pay men bara för de egna kunderna

Ger sina kortinnehavare ny e-handelsservice.

Fyndiq lägger ner Superbilligt - satsar på hållbar konsumtion

Fyndiq lägger ner Superbilligt - satsar på hållbar konsumtion

"Var aldrig tänkt som en stor del av vår resa".

Annons
Annons
Facebook smygtestar <nobr>e-handel</nobr> i livesänd video

Facebook smygtestar e-handel i livesänd video

"TV-Shop" kommer till det sociala nätverket.

Villbada-Liza lägger ner:

Villbada-Liza lägger ner: "Är rena vilda västern"

Konkurrensen blev för tuff.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler söker:

Client Development Manager

Sabis AB söker:

Digital Affärsutvecklingschef

BSA KÖK & BAD AB söker:

E - Commerce Manager

Gents AB söker:

Social Media Manager/Digital Journalist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta