Sökbyrån som har gått från noll till nio miljoner på två år

Siktar på 20 miljoner i år.

I takt med att e-handeln växer poppar det inte sällan upp nya leverantörer som vill få en del av den växande e-handelsbranschen. En typ av företag som brukar hålla sig framme i e-handelssammanhang är byråer som arbetar med sökmotoroptimering och annonsering på nätet.

Växande kunder som återinvesterar

Och att få hjälp med att synas verkar vara högt prioriterat av många e-handlare. Åtminstone om man ska döma av utvecklingen för en del byråer som arbetar på området. Sökbyrån Våning 18 har gått från noll till nio miljoner i omsättning på två år. Nu är företaget inne på sitt tredje verksamhetsår - ett år som väntas innebära en omsättning på 20 miljoner kronor.

Annons

- Vår tillväxt beror främst på att vi har lyckats växa tillsammans med våra kunder genom att leverera ett bra resultat som har gjort att dessa kunder i sin tur har vuxit och därigenom ökat sina investeringar hos oss, berättar Denny Sacipovic, vd på Våning 18 i ett mejl till Ehandel.se.

Företaget riktar särskilt in sig på e-handlare och Denny Sacipovic uppskattar att e-handelsföretagen för närvarande utgör 90 procent av bolagets kunder. Bland annat har Aim’n, Dragkrokskungen och Westgear valt att arbeta med företaget.

"E-handlaren den viktigaste målgruppen"

Bedömningen är att det är särskilt enkelt att beräkna vad varje investering ger i avkastning när det kommer till e-handlare.

- Det går såklart även att mäta med smarta konverteringsmål även för en icke e-handlare, men det är som sagt betydligt enklare att räkna enligt ovan med en kund som säljer sina varor eller tjänster online. Så av den anledningen så är givetvis e-handlaren den viktigaste målgruppen för oss i dagsläget.

Annons