Annons

Sökjätten rullar ut snabba leveranser i fler städer

Sökjätten rullar ut snabba leveranser i fler städer

2014-05-13 08:19

Google fortsätter att satsa på snabba leveranser. Nu kan även boende i New York och Los Angeles få hem sina beställningar samma dag med sökjättens tjänst, Google Shopping Express.

Våren 2013 lanserade Google sin tjänst, Google Shopping Express, som i samarbete med lokala återförsäljare erbjuder leverans samma dag. Till en början var det endast en utvald skara i San Francisco Bay Area som kunde ta del av leveranserna, men i höstas meddelade sökjätten att alla i San Francisco, samt Peninsula och San Jose kunde utnyttja tjänsten.

Nu berättar Google att man kommer att expandera ytterligare med västra Los Angeles och Manhattan, New York. Under de kommande månaderna hoppas man även utöka med stadsdelarna Queens och Brooklyn i New York, samt Hollywood, Beverly Hills och Bel Air i Los Angeles.

Google säger också att man kommer att fortsätta jobba tillsammans med samma återförsäljare som man redan gör där tjänsten är tillgänglig idag. Som till exempel Target, Walgreens, Staples, American Eagle, och Toys"R"Us, men även en del lokala caféer och fristånde butiker.

Fortfarande gratis

För att ta del av hemleveranserna krävs ett medlemskap som än så länge är gratis. Att få sina varor hemlevererade kostar alltså fortfarande inget extra jämfört med om man hade köpt dem i butik så länge man är medlem.

Hur mycket tjänsten kommer att kosta när testperioden väl är över är fortfarande oklart. Men många tror att Google kommer att lägga sig under det pris som konkurrenten Amazon tar för sin Prime-tjänst.

Det för att kunna konkurrera med e-handelsjättens lokala leveranstjänst, same-day delivery program, som nyligen utökades med ytterligare 12 storstadsområden.

 

Källor: Press, The Next Web

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Den envisa pizzabagarens <nobr>e-handelsresa</nobr> fortsätter

Den envisa pizzabagarens e-handelsresa fortsätter

Stark inom B2B, ska nu bli ännu stabilare inom B2C.

Annons
Annons
Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Ökad näthandel påverkar transportsektorn.

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Twittrar om att företaget inte har betalat skatt.

Ny webbutik har öppnat:

Ny webbutik har öppnat: "Redan risk för att lagret tar slut"

"Utforskar alla olika möjligheter".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

"En personlig dröm går i uppfyllelse."

Myndigheten som är bäst på att <nobr>e-handla</nobr> i Sverige

Myndigheten som är bäst på att e-handla i Sverige

Nytt knep för att få myndigheter att e-handla - prisutdelning.

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

E-handeln växte med nära 30 procent.

Annons
Annons
Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Grönsaker direkt till kund en timme efter skörd.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator

E37 System AB söker:

Säljare inom e-handel


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta