Annons

Soppjätte lanserar sin första onlineprodukt någonsin

Soppjätte lanserar sin första onlineprodukt någonsin

2018-08-31 10:29

Finns bara på nätet.

Cambell Soup Company har i snart 150 år försett människor med färdiglagade soppor på burk. Företagets produkter säljs i över hundra länder världen över, via traditionella återförsäljare och dagligvarubutiker, men förstås också via en och annan e-handel.

Nu rapporterar Econsultancy att företaget för första gången någonsin valt att lansera en ny produkt endast på nätet. Det är dock inte tal om någon ny soppa utan en ny typ av energidryck kallad V8+ Hydrate. En dryck som är växtbaserad och sötpotatis sägs ge drycken en speciellt god vätskeersättande effekt.

Varför lanserar man då denna produkt endast via e-handel? Enligt Campbells marknadschef, Diego Palmieri, så riktar sig drycken främst till hälsosamma “millenials” och dessa konsumenter sägs inte ta sina köpbeslut i traditionella butiker, utan det sker online. Därav den helt digitala lanseringen av V8+ Hydrate.

Annons
Annons

Bättre möjligheter att synas

Att exempelvis Amazon i princip “äger” sin kundbas i USA sägs också bidra till beslutet. Genom en lansering hos dessa gigantiska online-försäljare så kan bolaget samla in data om sina kunder i dessa kanaler. Det sägs även finnas större möjligheter att synas online jämfört i butik där man slåss med många andra märken om hyllplatserna, och där möjligheterna att stå ut och marknadsföra sig ska vara begränsade.

- På online-plattformarna kan vi utnyttja innehåll, baserat vårt varumärkes historia och etos, på ett sätt som vi inte kan med kunderna som går mellan hyllorna, säger Campbells marknadschef Diego Palmieri till sajten MarketingDaily.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Campadre öppnar pop-up

Campadre öppnar pop-up

Går från online till offline.

Annons
Annons
De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

Inte första gången.

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

Satsar på e-handeln.

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

Men resultatet sjönk.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Betala med ansiktet.

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

"Titulera sig truckninja istället för truckförare".

Annons
Annons
E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

17 år i branschen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta