Annons

Spotify tar klivet in på den kanadensiska marknaden

Spotify tar klivet in på den kanadensiska marknaden

2014-07-11 10:15

Spotify fortsätter att expandera. I maj nådde musiktjänsten tio miljoner betalande prenumeranter världen över och nu väntar en lansering i Kanada. Ett land som inte varit alltför bortskämt med liknande tjänster.

Strömmade musiktjänster fortsätter att växa, och det gör även den svenska musiktjänsten Spotify. Nu meddelar företaget att en lansering i Kanada står på tur. Musiktjänsten är inte officiellt lanserad, men Spotify tar nu emot anmälningar för en förlansering.
– Vi vet att det finns en stor förväntan och efterfrågan på Spotify i Kanada och vi vill belöna de fans som tålmodigt väntat på en lansering. Därför kommer vi snart att börja sända ut inbjudningar till användare som skrivit upp sig på väntelistan, skriver Spotify i ett officiellt uttalande.
Ska ske gradvis

När den skarpa lanseringen är tänkt att ske är än så länge oklart men Spotify säger att expansionen kommer att ske gradvis under de kommande månaderna för att man inte ska drunkna i en flodvåg av nya användare.

Beskedet om lanseringen kommer bara några veckor efter att Google Play Music meddelat att deras tjänst blir tillgänglig i Kanada. Landet har tidigare inte varit bortskämt med liknande tjänster men det ser alltså ut att ändras nu. Spotify säger samtidigt att de kommer satsa på lokalt innehåll.
– När Spotify lanseras i ett specifikt land vill vi alltid se till att upplevelsen är anpassad efter lokala smaker och kulturer. Spotify i Kanada måste vara mycket mer än bara den kanadensiska versionen av Spotify i USA. Det är därför vi tar vår tid till att se till att tjänsten vi lanserar i Kanada är den bästa möjliga upplevelsen för musikälskare, från B.C. till Nunavut och Newfoundland, skriver Spotify.

Källa: iMore

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Campadre öppnar pop-up

Campadre öppnar pop-up

Går från online till offline.

Annons
Annons
De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

Inte första gången.

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

Satsar på e-handeln.

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

Men resultatet sjönk.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Betala med ansiktet.

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

"Titulera sig truckninja istället för truckförare".

Annons
Annons
E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

17 år i branschen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta