Annons

Stadiums burkinigåta löst - tillbaka på sajten igen Foto: Skärmdump Stadium.se Tillbaka efter det mystiska försvinnandet

Stadiums burkinigåta löst - tillbaka på sajten igen

2018-11-02 13:05

"Ser över hur detta kunnat ske".

Med rubriken "Burkini försvann mystiskt från sportkedjans sajt efter kritik i sociala medier" kunde SVT i går berätta att ett badplagg av modellen burkini inte längre fanns till försäljning i Stadiums e-handel. Besökare som ville gå in på sidan möttes istället av en text om att något hade gått fel och att sidan inte kunde visas. 

Möttes av kritik i sociala medier

Dagen innan försvinnandet hade Stadium gått ut med att företaget skulle börja sälja det omdebatterade badplagget, och kritiken i sociala medier ska enligt SVT inte ha låtit vänta på sig. Nyheten om den saknade burkinilänken plockades upp av flera medier, och spekulationerna om vilken roll allmänhetens kommentarer hade haft i det hela tog genast fart.

Varför sajten till produkten inte längre fungerade var under gårdagen oklart, men Stadium lät i ett mejl till SVT Nyheter meddela att företaget felsökte varför produkten inte syntes. Omniaktören ska också ha framfört att Stadium "tar starkt avstånd från religion, politik, kultur, tro, etnicitet och annat som inte hör till sportens värld".

Annons
Annons

"Problem som visade sig vara avancerade"

Nu kan dock Ehandel.se avslöja att det "mystiska försvinnandet" verkar vara uppklarat, och att den aktuella burkinin åter går att beställa hem. Felsökningen verkar alltså ha gett resultat.

Vi tog kontakt med Stadium för att fråga vad det egentligen var som hände.

- Burkinin försvann från vår svenska sajt under torsdagen på grund av tekniska problem som visade sig vara avancerade. Den kunde sedan bara ses för inloggade medlemmar, vilket vi arbetade intensivt med fram till i morse för att återställa. Det är nu åtgärdat och vi ser över hur detta kunnat ske, skriver Angelica Larsson, informationschef på Stadium, i ett mejl till redaktionen.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Ska kombinera teknik och mode.

Annons
Annons
NA-KD satsar offline - igen

NA-KD satsar offline - igen

"Fysiskt är väldigt varumärkesbyggande"

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Vill stärka sin position i Europa.

Toys R Us-sagan fortsätter:

Toys R Us-sagan fortsätter: "Ska ej betala producenter"

Ny affärsmodell.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

"Tydligt samband mellan e-handel och butik".

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Hoppas på en accelererad utveckling.

Jobben som försvinner när <nobr>e-handeln</nobr> tar över

Jobben som försvinner när e-handeln tar över

Färsk rapport om framtidens handel.

Annons
Annons
Från finsk konståkning till global <nobr>e-handelsambition</nobr>

Intervju: Från finsk konståkning till global e-handelsambition

Fick stamkund i Kazakstan via fitnessprofil i Brasilien.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta