Annons

Städprylar ökade med 45% när sommaren regnade bort Populär aktivitet i somras

Städprylar ökade med 45% när sommaren regnade bort

2017-09-04 11:00

10-årig e-handel firar nytt sommarrekord.

Tidigare har vi kunnat berätta om hur den kalla - och på sina håll regniga - sommaren som gick, ledde till att försäljningen av sexleksaker sköt i höjden.

Kallaste sommaren på 155 år

I förra veckan meddelade SMHI att årets sommar inte bara var ovanligt dålig - utan till och med den kallaste sommaren på 155 år. Nu visar det sig att det inte bara är sexleksakerna som blivit populära i sommarkylan - även städprodukterna har ökat rejält.

“Fler har valt att lägga tid på dammsugning”

Det erfar i alla fall Dammtussen.se, vars försäljning av dammsugarpåsar och städgrejer ökade med hela 45 procent under sommaren som gick, jämfört med förra årets soliga sommarmånader.

- Även om vi löpande utvecklar vår butik och jobbar för att få fler kunder, så är det uppenbart att vädret har haft ett finger med i spelet och gjort att fler valt att lägga tid på dammsugning och städning i sommar, säger Mia Pettersson som driver Dammtussen.se, i ett pressmeddelande.

I normala fall så brukar företagets försäljning av dammsugarpåsar och andra städprodukter sjunka just under sommarperioden, när många prioriterar att vara ute i solen framför att vara hemma och städa. Men i år fick företaget istället för nedgång alltså bevittna en kraftig uppgång.

Annons
Annons

70 000 kunder på 10 år

Framgångarna sammafaller med att Dammtussen.se i oktober firar att de avklarat sitt första decennium som e-handel. Sedan starten 2007 ska företaget ha levererat dammsugartillbehör till mer än 70 000 kunder.

Dammtussen.se ägs av Spjut E-commerce Group AB, som även driver flera nätbutiker för ortopediska hjälpmedel, varav en är Ortopediska.se.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Efter förlusten - Zalando börjar ta betalt för frakten

Efter förlusten - Zalando börjar ta betalt för frakten

Vill motverka beställningar av endast en vara.

Annons
Annons
Michael Wictor lämnar Ehandel.se - han blir ny VD

Michael Wictor lämnar Ehandel.se - han blir ny VD

"Det är dags för mig att lämna över".

Två nya handelsproffs till Nellys styrelse

Två nya handelsproffs till Nellys styrelse

"Besitter lång erfarenhet av mode och digital marknadsföring".

Nya Polarn O. Pyret:

Nya Polarn O. Pyret: "En av Nordens snabbaste sajter"

"En app-liknande upplevelse".

2
Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Modejätten lanserar digital personal shopper i Sverige

Modejätten lanserar digital personal shopper i Sverige

"Ett stort utbud gör det svårare för kunden att hitta det de söker".

Jollyrooms nya lagermaskin halverar packtiden

Jollyrooms nya lagermaskin halverar packtiden

Kartongknivar inte hållbart under Black Week.

1
Såldes av Qliro Group - förvärvar nu konkurrent

Såldes av Qliro Group - förvärvar nu konkurrent

HSNG kompletterar utbudet.

Annons
Annons

"På Black Friday skulle vi gråta över ett sådant resultat"

E-handlarna talar ut om helgens köpfest.

Kraftig orderökning när Singles Day intog Sverige

Avslöjar: Kraftig orderökning när Singles Day intog Sverige

Vi berättar hur det gick i helgen.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Länna Möbler AB söker:

Content Manager

Vi söker en Inköps- och Marknadsassistent söker:

Inköps- och Marknadsassistent

BSA KÖK & BAD AB söker:

E-commerce Manager

Viron Media AB söker:

Webbredaktör/Marknadskoordinator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta