Annons

Städprylar ökade med 45% när sommaren regnade bort Populär aktivitet i somras

Städprylar ökade med 45% när sommaren regnade bort

2017-09-04 11:00

10-årig e-handel firar nytt sommarrekord.

Tidigare har vi kunnat berätta om hur den kalla - och på sina håll regniga - sommaren som gick, ledde till att försäljningen av sexleksaker sköt i höjden.

Kallaste sommaren på 155 år

I förra veckan meddelade SMHI att årets sommar inte bara var ovanligt dålig - utan till och med den kallaste sommaren på 155 år. Nu visar det sig att det inte bara är sexleksakerna som blivit populära i sommarkylan - även städprodukterna har ökat rejält.

“Fler har valt att lägga tid på dammsugning”

Det erfar i alla fall Dammtussen.se, vars försäljning av dammsugarpåsar och städgrejer ökade med hela 45 procent under sommaren som gick, jämfört med förra årets soliga sommarmånader.

- Även om vi löpande utvecklar vår butik och jobbar för att få fler kunder, så är det uppenbart att vädret har haft ett finger med i spelet och gjort att fler valt att lägga tid på dammsugning och städning i sommar, säger Mia Pettersson som driver Dammtussen.se, i ett pressmeddelande.

I normala fall så brukar företagets försäljning av dammsugarpåsar och andra städprodukter sjunka just under sommarperioden, när många prioriterar att vara ute i solen framför att vara hemma och städa. Men i år fick företaget istället för nedgång alltså bevittna en kraftig uppgång.

Annons
Annons

70 000 kunder på 10 år

Framgångarna sammafaller med att Dammtussen.se i oktober firar att de avklarat sitt första decennium som e-handel. Sedan starten 2007 ska företaget ha levererat dammsugartillbehör till mer än 70 000 kunder.

Dammtussen.se ägs av Spjut E-commerce Group AB, som även driver flera nätbutiker för ortopediska hjälpmedel, varav en är Ortopediska.se.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

Annons
Hemköp öppnar sin nätbutik för B2B-handel

Hemköp öppnar sin nätbutik för B2B-handel

"Efterfrågan har varit stor".

Annons
Annons
Daniel Wellington förlorar rättstvisten mot Ur & Penn

Daniel Wellington förlorar rättstvisten mot Ur & Penn

Får punga ut med över en halv miljon.

Scoretts nya e-handel vinner pris för bästa nykomling

Northernspirit prisas för Årets satsning.

Tack Finland för vårt största Emeet någonsin!

Tack Finland för vårt största Emeet någonsin!

Hundratals deltagare tog det nordiska e-handelscommunityt till nya nivåer.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Alla de bästa bilderna från Emeet i Helsingfors

Alla de bästa bilderna från Emeet i Helsingfors

Vilka var där?

Miljardbolag sprider nordisk sprit med ny e-handel

Miljardbolag sprider nordisk sprit med ny e-handel

Krångligt i hemlandet - då söker sig det e-handelssugna finska bolaget utomlands.

Annons
Annons

Del 4: "Hjälp, jag ska börja med influencer marketing"

Pingis och Simon lär dig (sig) allt om hur man lyckas med den nya tidens marknadsföring.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

TRIWA söker:

eCommerce Manager

Campadre söker:

Teamledare till Campadres Kundtjänst

Soft Goat söker:

Kundtjänstansvarig

PhoneIX söker:

Head of E-commerce & Digital Marketing


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta