Annons

Städprylar ökade med 45% när sommaren regnade bort Populär aktivitet i somras

Städprylar ökade med 45% när sommaren regnade bort

2017-09-04 11:00

10-årig e-handel firar nytt sommarrekord.

Tidigare har vi kunnat berätta om hur den kalla - och på sina håll regniga - sommaren som gick, ledde till att försäljningen av sexleksaker sköt i höjden.

Kallaste sommaren på 155 år

I förra veckan meddelade SMHI att årets sommar inte bara var ovanligt dålig - utan till och med den kallaste sommaren på 155 år. Nu visar det sig att det inte bara är sexleksakerna som blivit populära i sommarkylan - även städprodukterna har ökat rejält.

“Fler har valt att lägga tid på dammsugning”

Det erfar i alla fall Dammtussen.se, vars försäljning av dammsugarpåsar och städgrejer ökade med hela 45 procent under sommaren som gick, jämfört med förra årets soliga sommarmånader.

- Även om vi löpande utvecklar vår butik och jobbar för att få fler kunder, så är det uppenbart att vädret har haft ett finger med i spelet och gjort att fler valt att lägga tid på dammsugning och städning i sommar, säger Mia Pettersson som driver Dammtussen.se, i ett pressmeddelande.

I normala fall så brukar företagets försäljning av dammsugarpåsar och andra städprodukter sjunka just under sommarperioden, när många prioriterar att vara ute i solen framför att vara hemma och städa. Men i år fick företaget istället för nedgång alltså bevittna en kraftig uppgång.

Annons
Annons

70 000 kunder på 10 år

Framgångarna sammafaller med att Dammtussen.se i oktober firar att de avklarat sitt första decennium som e-handel. Sedan starten 2007 ska företaget ha levererat dammsugartillbehör till mer än 70 000 kunder.

Dammtussen.se ägs av Spjut E-commerce Group AB, som även driver flera nätbutiker för ortopediska hjälpmedel, varav en är Ortopediska.se.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

Annons
Lager 157:s VD om nya sajten:

Lager 157:s VD om nya sajten: "En naggande god kundbas"

Hotell och restauranger bland de främsta kunderna.

Annons
Annons
Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Blir ny Head of Business Partnerships.

iDealOfSweden-gänget startar ny <nobr>e-handel</nobr>

iDealOfSweden-gänget startar ny e-handel

Solglasögon och badkläder blir nya branschen.

Best of Brands ökar förlusten med över 30 miljoner

Best of Brands ökar förlusten med över 30 miljoner

Tungt första bokslut för nya ägarna.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Desenios braksuccé: Gick från 99 till 237 miljoner på ett år

Desenios braksuccé: Gick från 99 till 237 miljoner på ett år

Har vuxit med över 5 000 procent på fyra år.

Bokjättens e-handel växer

Bokjättens e-handel växer "på bekostnad av övriga kanaler"

Men pengarna rullar mer ut än in.

Boozt krossade 1,2 miljarder under första halvåret

Boozt krossade 1,2 miljarder under första halvåret

Vinsten kom över 500 miljoner.

Annons
Annons
Sinful firar tio år med flytt till 4000 kvadrat

Sinful firar tio år med flytt till 4000 kvadrat

Tvårummaren är long gone.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Hatstore Scandinavia AB söker:

Webbutvecklare - Hatstore

MaxGaming söker:

Plock & pack

CHIQUELLE AB söker:

Warehouse Assistant

Elodie Details söker:

Content Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta