Annons

Stålhästen är inte helt ute och cyklar med pop up

Stålhästen är inte helt ute och cyklar med pop up

2014-04-25 14:53

Stålhästen säljer egendesignade cyklar via sin egen webshop men nu tar man steget ut i den fysiska världen, åtminstone under högsäsong. Idag slår man upp portarna till en pop up-butik i Hornstullsgallerian på Södermalm i Stockholm.

Pop up-butiker är hett bland landets e-handlare och under den senaste tiden har flera nätaktörer berättat om sina planer på att testa konceptet. I sommar satsar Gasello.com, som säljer underkläder på nätet, på en fysisk närvaro i Bohuslän.

Vi har även skrivit om Bubblerooms och Tailor Stores planer. De två sistnämnda samarbetar med företag som specialiserat sig på konceptet, nämligen See You There och Pop Up Force. Men de är inte ensamma på marknaden.

Pop Up Agency är ytterligare en aktör och de säger att de varje dag får förfrågningar från e-handlare som vill testa sitt koncept ”offline”. Även fastighetsägarna är intresserade av fenomenet.

– Vi ser att fastighetsägare blir mer och mer medvetna om möjligheterna med pop up stores. Vi har redan fått bra respons från fastighetsägare och vi har redan många bra samarbeten. Vi är övertygade om att pop up store är här för att stanna, säger Rikard Lundberg som driver Pop Up Agency.

Ett bra sätt att synas

Stålhästen, som säljer egendesignade cyklar via sin egen webshop, är en e-handlare som valt att samarbeta med Pop Up Agency. Imorgon slår man upp dörrarna till sin första pop up-butik i Bonnierägda Hornstullsgallerian på Södermalm i Stockholm.

– Vi blev kontaktade av Pop Up Agency och rekommenderade denna lokal och alla förhandlingar har gått väldigt smidigt. På två veckor har vi gått från idé till handling och vi ser stor potential i att synas med våra produkter på en marknad där våra cyklar är vanligt förekommande, säger Erik Klerelid, delägare till Stålhästen.

På frågan om butiken kommer att löna sig, svarar Erik att vinsten ligger lika mycket i att synas där kunderna finns, som att faktiskt skapa lönsamhet i butiken.

– Nu kan vi ge den där extra servicen som vi inte annars kan ge över nätet. Det ska också bli kul att få prata med våra kunder ”face to face”. Vi ska inte sticka under stolen att det känns fantastiskt att bara ha öppet under vår högsäsong, säger Erik Klerelid.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

"Svensk e-handel för kvinnor".

Annons
Annons
Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Stora utmaningar - men lika stor potential.

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

“Tio gånger Footways nuvarande ordervolym”.

6000 säljare hoppar på <nobr>e-jättens</nobr> nya betallösning

6000 säljare hoppar på e-jättens nya betallösning

Har hanterat över en halv miljard dollar.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp <nobr>e-handeln</nobr>

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

Minusresultat i nio år.

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Resultatet sjönk.

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Tillväxt på 18 procent.

Annons
Annons
Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Bättre än Black Friday och Cyber Monday kombinerat.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta