Annons

Stålhästen är inte helt ute och cyklar med pop up

Stålhästen är inte helt ute och cyklar med pop up

2014-04-25 14:53

Stålhästen säljer egendesignade cyklar via sin egen webshop men nu tar man steget ut i den fysiska världen, åtminstone under högsäsong. Idag slår man upp portarna till en pop up-butik i Hornstullsgallerian på Södermalm i Stockholm.

Pop up-butiker är hett bland landets e-handlare och under den senaste tiden har flera nätaktörer berättat om sina planer på att testa konceptet. I sommar satsar Gasello.com, som säljer underkläder på nätet, på en fysisk närvaro i Bohuslän.

Vi har även skrivit om Bubblerooms och Tailor Stores planer. De två sistnämnda samarbetar med företag som specialiserat sig på konceptet, nämligen See You There och Pop Up Force. Men de är inte ensamma på marknaden.

Pop Up Agency är ytterligare en aktör och de säger att de varje dag får förfrågningar från e-handlare som vill testa sitt koncept ”offline”. Även fastighetsägarna är intresserade av fenomenet.

– Vi ser att fastighetsägare blir mer och mer medvetna om möjligheterna med pop up stores. Vi har redan fått bra respons från fastighetsägare och vi har redan många bra samarbeten. Vi är övertygade om att pop up store är här för att stanna, säger Rikard Lundberg som driver Pop Up Agency.

Ett bra sätt att synas

Stålhästen, som säljer egendesignade cyklar via sin egen webshop, är en e-handlare som valt att samarbeta med Pop Up Agency. Imorgon slår man upp dörrarna till sin första pop up-butik i Bonnierägda Hornstullsgallerian på Södermalm i Stockholm.

– Vi blev kontaktade av Pop Up Agency och rekommenderade denna lokal och alla förhandlingar har gått väldigt smidigt. På två veckor har vi gått från idé till handling och vi ser stor potential i att synas med våra produkter på en marknad där våra cyklar är vanligt förekommande, säger Erik Klerelid, delägare till Stålhästen.

På frågan om butiken kommer att löna sig, svarar Erik att vinsten ligger lika mycket i att synas där kunderna finns, som att faktiskt skapa lönsamhet i butiken.

– Nu kan vi ge den där extra servicen som vi inte annars kan ge över nätet. Det ska också bli kul att få prata med våra kunder ”face to face”. Vi ska inte sticka under stolen att det känns fantastiskt att bara ha öppet under vår högsäsong, säger Erik Klerelid.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

"Fortfarande inte tillbaka där vi var".

Annons
Annons
Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Emeet: Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Grymma sessioner, raka danskar och karaoke in i natten.

Kina ratas när svenskarna vill <nobr>e-handla</nobr> hållbart

E-barometern: Kina ratas när svenskarna vill e-handla hållbart

Kan även tänka sig att betala fem kronor extra för miljövänlig frakt.

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

Arga kunder uppmanade till bojkott.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Ny konkurs i detaljhandeln.

15-årigt märke satsar på omni:

15-årigt märke satsar på omni: "Ser synergieffekter framför oss"

Siktar utanför Skandinavien.

Deras klockbutik ska sätta Norrland på <nobr>e-handelskartan</nobr>

Deras klockbutik ska sätta Norrland på e-handelskartan

"Är nog rätt patriotiska här uppe".

Annons
Annons
Vass <nobr>e-handel</nobr> skär upp portarna - skickar rakblad

Idag: Vass e-handel skär upp portarna - skickar rakblad

Prenumerationer blir hett igen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta