Annons

Startup i Piteå hoppas lösa returproblemet med ny tjänst Håkan Johansson, medgrundare och VD

Startup i Piteå hoppas lösa returproblemet med ny tjänst

2016-03-09 09:49

Svenska Reclaimit lanserar en helt ny returhanteringstjänst som ska låta kunderna sköta sina returer dygnet runt.

Som vi alla vet är returer ett problem eller snarare en naturlig del av e-handeln som man behöver hantera. Det kan dock bli ett problem om man inte har en smidig lösning på returerna som kommer in.

Reclaimit, baserat i Piteå och Halmstad, är ett företag som endast ser ut att jobba med e-handelsreturer. De har referenskunder som CDON, NetOnNet, MediaMarkt, Teknikmagasinet med flera och företaget omsatte runt 7 miljoner kronor förra året.

"Tidsödande processer med dyra ledtider"

Nu meddelar Reclaimit att man lanserar en ny automatiserad tjänst för att hjälpa e-handlarna att ta hand om returhanteringen.

Annons
Annons
- Kraven från konsumenterna ökar, men många e-handlare sitter fortfarande i manuella tidsödande processer med långa dyra ledtider för dessa ärenden. Vår tjänst löser det problemet, säger Håkan Johansson, VD på Reclaimit.

Den nya tjänsten ska fungera genom en "självhjälps-checkout" där kunden registrerar sin retur och får en fraktsedel. När produkten kommer tillbaka till lagret ska återbetalningen ske automatiskt.

Konsumenten kan samtidigt följa hela returprocessen via nätet. Reclaimit ska hantera returer, byten, reklamationer och ångerköp.

- Eftersom konsumenterna kan hantera sina returärenden dygnet runt och automatiskt få fraktsedlar och notiser så blir det en bättre returhanteringsupplevelse vilket skapar lojalitet, säger Jörgen Dernbrant, marknadschef på Reclamit.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Succé för Indiskas tjejkväll:

Succé för Indiskas tjejkväll: "Vi fick massor av input"

Åt indiska wraps och shoppade loss i mobilen.

Annons
Annons
Efter comebacken - nu frontar han e-handlarens turné

Efter comebacken - nu frontar han e-handlarens turné

Det rullar på för Méndez.

Facebook och Instagram utslagna - i hela världen

Twitter svämmades över av panikslagna inlägg.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Wish till de svenska kunderna:

Wish till de svenska kunderna: "Du får pengarna tillbaka"

Lovar att göra "allt de kan".

3

Grundade e-handelns kylpåse - nu lämnar han bolaget

Lämnar över till personer som kan bygga vidare.

Intersport <nobr>e-handelssatsar</nobr> med Vanhatapio i styrelsen

Intersport e-handelssatsar med Vanhatapio i styrelsen

E-handelsprofilen får nytt uppdrag.

Annons
Annons
Så vill svenskarna ha nätbutikens kundtjänst

Så vill svenskarna ha nätbutikens kundtjänst

Många struntar i Facebook.

1
Köpfesten är över - här är nätbutikernas stora reavinnare

Köpfesten är över - här är nätbutikernas stora reavinnare

Branscherna som gjorde störst succé i havet av sänkta priser.

Interfloras galna säljfest: "Nådde målet med råge"

E-handelsökade med 21 procent från förra året.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Desenio söker:

E-Commerce Manager

Batteriexperten Europe AB söker:

Produkt- och inköpskoordinator inom e-handel

Kringla söker:

E-handelsansvarig problemlösare, Kringla elcyklar

Searchmint söker:

Digital Growth Manager (E-Commerce)


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta