Annons

Startup i Piteå hoppas lösa returproblemet med ny tjänst Håkan Johansson, medgrundare och VD

Startup i Piteå hoppas lösa returproblemet med ny tjänst

2016-03-09 09:49

Svenska Reclaimit lanserar en helt ny returhanteringstjänst som ska låta kunderna sköta sina returer dygnet runt.

Som vi alla vet är returer ett problem eller snarare en naturlig del av e-handeln som man behöver hantera. Det kan dock bli ett problem om man inte har en smidig lösning på returerna som kommer in.

Reclaimit, baserat i Piteå och Halmstad, är ett företag som endast ser ut att jobba med e-handelsreturer. De har referenskunder som CDON, NetOnNet, MediaMarkt, Teknikmagasinet med flera och företaget omsatte runt 7 miljoner kronor förra året.

"Tidsödande processer med dyra ledtider"

Nu meddelar Reclaimit att man lanserar en ny automatiserad tjänst för att hjälpa e-handlarna att ta hand om returhanteringen.

Annons
Annons
- Kraven från konsumenterna ökar, men många e-handlare sitter fortfarande i manuella tidsödande processer med långa dyra ledtider för dessa ärenden. Vår tjänst löser det problemet, säger Håkan Johansson, VD på Reclaimit.

Den nya tjänsten ska fungera genom en "självhjälps-checkout" där kunden registrerar sin retur och får en fraktsedel. När produkten kommer tillbaka till lagret ska återbetalningen ske automatiskt.

Konsumenten kan samtidigt följa hela returprocessen via nätet. Reclaimit ska hantera returer, byten, reklamationer och ångerköp.

- Eftersom konsumenterna kan hantera sina returärenden dygnet runt och automatiskt få fraktsedlar och notiser så blir det en bättre returhanteringsupplevelse vilket skapar lojalitet, säger Jörgen Dernbrant, marknadschef på Reclamit.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Julförsäljningen upp 24 procent hittills i december

Julförsäljningen upp 24 procent hittills i december

Julhandeln på nätet krossar alla prognoser.

Annons
Annons
Leverantören lanserar Swish:

Leverantören lanserar Swish: "Bland de första i Sverige"

Får automatiskt Swish som betalmetod.

2
Fick 700 order på en minut:

Fick 700 order på en minut: "Det här gör vi aldrig om"

Ofrivillig e-handelssuccé med ödesdigra konsekvenser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Hennes sexshop ska bli störst - utmanar

Hennes sexshop ska bli störst - utmanar "tyska gubbar"

Möt 27-åringen som tagit en av Danmarks största sexshoppar på nätet till Sverige.

Investerar igen - blir största ägaren i KidsBrandStore

Investerar igen - blir största ägaren i KidsBrandStore

Går in med ytterligare 60 miljoner.

Annons
Annons
Efter Brexit - Nordirland blir nytt e-handelscentrum?

Efter Brexit - Nordirland blir nytt e-handelscentrum?

Glada e-handelsnyheter för Storbritannien.

Affären med Clas Ohlson gav  MatHem 221 miljoner i kassan

Affären med Clas Ohlson gav MatHem 221 miljoner i kassan

Lönsamheten närmar sig.

Maffiadotter öppnade e-handel som "sålde" kaffekapslar

Planer fanns även att "sälja" olivolja.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

House of Dagmar AB söker:

E-commerce manager

ARKET söker:

E-commerce Merchandiser

Jollyroom AB söker:

Teamledare/arbetsledare Jollyrooms lager - omgående

IDUN Minerals AB söker:

E-commerce Manager


Annons:

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan.