Annons

Startup i Piteå hoppas lösa returproblemet med ny tjänst Håkan Johansson, medgrundare och VD

Startup i Piteå hoppas lösa returproblemet med ny tjänst

2016-03-09 09:49

Svenska Reclaimit lanserar en helt ny returhanteringstjänst som ska låta kunderna sköta sina returer dygnet runt.

Som vi alla vet är returer ett problem eller snarare en naturlig del av e-handeln som man behöver hantera. Det kan dock bli ett problem om man inte har en smidig lösning på returerna som kommer in.

Reclaimit, baserat i Piteå och Halmstad, är ett företag som endast ser ut att jobba med e-handelsreturer. De har referenskunder som CDON, NetOnNet, MediaMarkt, Teknikmagasinet med flera och företaget omsatte runt 7 miljoner kronor förra året.

"Tidsödande processer med dyra ledtider"

Nu meddelar Reclaimit att man lanserar en ny automatiserad tjänst för att hjälpa e-handlarna att ta hand om returhanteringen.

Annons
Annons
- Kraven från konsumenterna ökar, men många e-handlare sitter fortfarande i manuella tidsödande processer med långa dyra ledtider för dessa ärenden. Vår tjänst löser det problemet, säger Håkan Johansson, VD på Reclaimit.

Den nya tjänsten ska fungera genom en "självhjälps-checkout" där kunden registrerar sin retur och får en fraktsedel. När produkten kommer tillbaka till lagret ska återbetalningen ske automatiskt.

Konsumenten kan samtidigt följa hela returprocessen via nätet. Reclaimit ska hantera returer, byten, reklamationer och ångerköp.

- Eftersom konsumenterna kan hantera sina returärenden dygnet runt och automatiskt få fraktsedlar och notiser så blir det en bättre returhanteringsupplevelse vilket skapar lojalitet, säger Jörgen Dernbrant, marknadschef på Reclamit.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Butiksägare får nog: Inför avgift för att prova kläder

Butiksägare får nog: Inför avgift för att prova kläder

150 kronor i timmen för att prova klänningar.

Annons
Annons
NRK trötta på Skam-handeln - kan kräva skadestånd

NRK trötta på Skam-handeln - kan kräva skadestånd

Inget av de företag som säljer produkter relaterade till TV-succén Skam har fått tillstånd att göra det.

Enklare Liv lägger ner butikerna - behåller e-handeln

Enklare Liv lägger ner butikerna - behåller e-handeln

Visionen om att ha ett 100-tal butiker i Sverige gick i stöpet.

Svagt kvartal för Byggmax - men e-handeln gick framåt

Svagt kvartal för Byggmax - men e-handeln gick framåt

"Fortsatt god tillväxt" för Byggmax e-handel.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Cykelhandlaren satsade online - nu rullar cyklarna i hela landet

Cykelhandlaren satsade online - nu rullar cyklarna i hela landet

Sålde 15 000 cyklar förra året.

E-handlare kräver lägre priser - anklagas för prisdumpning

E-handlare kräver lägre priser - anklagas för prisdumpning

"Vill som alla andra tjäna pengar".

Amazons entimmes-leveranser på väg till hela Europa

Amazons entimmes-leveranser på väg till hela Europa

E-handelsjätten letar över tusen nya lagerlokaler.

Annons
Annons
Lekmer-grundaren ny vd för överdragsjätten Bemz

Lekmer-grundaren ny vd för överdragsjätten Bemz

"Jag känner mig glad och förväntansfull".

På turné med

Helgläsning: På turné med "Systembolagets pressbyrå"

Bubblig.se har minst sagt orsakat en del rabalder i e-handelssverige. Ehandel.se följde med på en tur över bron och ut till kunderna i Malmö och Lund.

Emeet Nordic: Peter Borgman ska lära finnarna om B2B

Emeet Nordic: Peter Borgman ska lära finnarna om B2B

Björn Andersson från BGA Fotobutik och JS Energi bland de som hänger med till Finland i maj.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Olsson & Gerthel söker:

Inköpsassistent / Administratör

Jollyroom AB söker:

Inköpare Inredning

Rapunzel of Sweden söker:

Webbdesigner / Grafisk formgivare

Elekcig AB söker:

E-commerce manager

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem