Annons

Startup i Piteå hoppas lösa returproblemet med ny tjänst Håkan Johansson, medgrundare och VD

Startup i Piteå hoppas lösa returproblemet med ny tjänst

2016-03-09 09:49

Svenska Reclaimit lanserar en helt ny returhanteringstjänst som ska låta kunderna sköta sina returer dygnet runt.

Som vi alla vet är returer ett problem eller snarare en naturlig del av e-handeln som man behöver hantera. Det kan dock bli ett problem om man inte har en smidig lösning på returerna som kommer in.

Reclaimit, baserat i Piteå och Halmstad, är ett företag som endast ser ut att jobba med e-handelsreturer. De har referenskunder som CDON, NetOnNet, MediaMarkt, Teknikmagasinet med flera och företaget omsatte runt 7 miljoner kronor förra året.

"Tidsödande processer med dyra ledtider"

Nu meddelar Reclaimit att man lanserar en ny automatiserad tjänst för att hjälpa e-handlarna att ta hand om returhanteringen.

Annons
Annons
- Kraven från konsumenterna ökar, men många e-handlare sitter fortfarande i manuella tidsödande processer med långa dyra ledtider för dessa ärenden. Vår tjänst löser det problemet, säger Håkan Johansson, VD på Reclaimit.

Den nya tjänsten ska fungera genom en "självhjälps-checkout" där kunden registrerar sin retur och får en fraktsedel. När produkten kommer tillbaka till lagret ska återbetalningen ske automatiskt.

Konsumenten kan samtidigt följa hela returprocessen via nätet. Reclaimit ska hantera returer, byten, reklamationer och ångerköp.

- Eftersom konsumenterna kan hantera sina returärenden dygnet runt och automatiskt få fraktsedlar och notiser så blir det en bättre returhanteringsupplevelse vilket skapar lojalitet, säger Jörgen Dernbrant, marknadschef på Reclamit.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Experterna eniga om H&M: Allt hänger på e-handeln

Experterna eniga om H&M: Allt hänger på e-handeln

Det analkande 70-årsfirandet riskerar att smolkas av företagets nedåtgående trend och oförmåga att anpassa sig till e-handeln. Imorgon kommer delårsrapporten och nu stiger spänningen.

Annons
Annons
Nätmatjätten testar leverans med självkörande lastbilar

Nätmatjätten testar leverans med självkörande lastbilar

Kan rullas ut på bred front 2019.

Skjutmått mätte fel - kallas tillbaka av Jula

Skjutmått mätte fel - kallas tillbaka av Jula

Har stoppats i alla Julas försäljningskanaler.

Kinnevik säljer Lazada till Alibaba

Kinnevik säljer Lazada till Alibaba

Alibaba betalar totalt 8,7 miljarder kronor.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Jack Ma till Löfven:

Jack Ma till Löfven: "Vill se tusentals svenska märken på våra plattformar"

Statsminister Stefan Löfven har träffat Alibabagrundaren Jack Ma.

Zalando köper hälften av två månader gammal modegrossist

Zalando köper hälften av två månader gammal modegrossist

Köper 50 procent av Bestsellerägda Fashiontrade.com.

Annons
Annons
Så undviker du misstag när du går in i Norge

Krönika: Så undviker du misstag när du går in i Norge

Tullexperten Peter Jacobsson, som är VD på ECUS, ger sina bästa tips för hur man som svensk e-handlare lyckas med att ta sig an den norska marknaden.

Trendhouse ökade <nobr>e-handeln</nobr> med 500 procent på ett år

Trendhouse ökade e-handeln med 500 procent på ett år

Mixen mellan fysiska butiker och digitala satsningar gav utdelning till max.

Adlibris och Cervera väljer Urb-it för snabba leveranser

Adlibris och Cervera väljer Urb-it för snabba leveranser

"Gränsen mellan e-handel och fysisk butik suddas ut".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Teknikproffset Nordic AB söker:

Lagermedarbetare Plock och pack till e-handelsföretag

Kon-IT söker:

Projektledare inom E-handel och ERP

Jollyroom söker:

SEM/PPC Specialist

Tallink Silja AB söker:

Web Manager

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem