Annons

Startup i Piteå hoppas lösa returproblemet med ny tjänst Håkan Johansson, medgrundare och VD

Startup i Piteå hoppas lösa returproblemet med ny tjänst

2016-03-09 09:49

Svenska Reclaimit lanserar en helt ny returhanteringstjänst som ska låta kunderna sköta sina returer dygnet runt.

Som vi alla vet är returer ett problem eller snarare en naturlig del av e-handeln som man behöver hantera. Det kan dock bli ett problem om man inte har en smidig lösning på returerna som kommer in.

Reclaimit, baserat i Piteå och Halmstad, är ett företag som endast ser ut att jobba med e-handelsreturer. De har referenskunder som CDON, NetOnNet, MediaMarkt, Teknikmagasinet med flera och företaget omsatte runt 7 miljoner kronor förra året.

"Tidsödande processer med dyra ledtider"

Nu meddelar Reclaimit att man lanserar en ny automatiserad tjänst för att hjälpa e-handlarna att ta hand om returhanteringen.

Annons
Annons
- Kraven från konsumenterna ökar, men många e-handlare sitter fortfarande i manuella tidsödande processer med långa dyra ledtider för dessa ärenden. Vår tjänst löser det problemet, säger Håkan Johansson, VD på Reclaimit.

Den nya tjänsten ska fungera genom en "självhjälps-checkout" där kunden registrerar sin retur och får en fraktsedel. När produkten kommer tillbaka till lagret ska återbetalningen ske automatiskt.

Konsumenten kan samtidigt följa hela returprocessen via nätet. Reclaimit ska hantera returer, byten, reklamationer och ångerköp.

- Eftersom konsumenterna kan hantera sina returärenden dygnet runt och automatiskt få fraktsedlar och notiser så blir det en bättre returhanteringsupplevelse vilket skapar lojalitet, säger Jörgen Dernbrant, marknadschef på Reclamit.

Julius Gunnilstam

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen.

Annons
Europas <nobr>e-handel</nobr> på väg att toppa 500 miljarder euro

Europas e-handel på väg att toppa 500 miljarder euro

En ny rapport förutspår att Europas sammanlagda e-handel kommer att öka med 12 procent i år.

Annons
Annons
Sportlala växlar upp med Team Sportias förre VD

Sportlala växlar upp med Team Sportias förre VD

Shoppingklubben för sport- och fritidsprodukter på nätet värvar Anders Edvardsson som ny Head of Partnerships.

Wellstreet med på tåget när Rêve plockar in nya miljoner

Shoppingappen tar in 5 miljoner kronor från tidigare investerare och e-handelsspecialisterna Wellstreet.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Blondinbella och Rapunzel-Ida investerar i <nobr>e-handelsbolag</nobr>

Blondinbella och Rapunzel-Ida investerar i e-handelsbolag

Löwengrip Invest och Backlund Invest gör gemensam investering i ett e-handelsbolag.

Plattformsbytet slutade med nya <nobr>e-handelslokaler</nobr>

Plattformsbytet slutade med nya e-handelslokaler

Pen Store kritade på för en ny nätbutik och fick i samma veva tag i nya lokaler till sin e-handelsverksamhet när plattformsleverantören flyttade.

Swish avstängt på obestämd tid - <nobr>e-handlare</nobr> ej informerade

Swish avstängt på obestämd tid - e-handlare ej informerade

Betaltjänsten Swish för handel har varit nere sedan i fredags och e-handlare står utan information.

6
Annons
Annons

E-handlare i kläm när PayPal drar sig ur Turkiet

Betalföretaget kommer inte längre att erbjuda sina tjänster i Turkiet eftersom företaget inte fått de tillstånd som krävs från de lokala myndigheterna.

Ny lag tvingar Alibaba att stoppa all försäljning av medicin

Kina har infört en ny lag som förbjuder läkemedelsförsäljning på marknadsplatser.

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem