Stayhard anlitar konstnär för kampanj i Köpenhamn

Ger kunderna möjlighet att vinna exklusiv konst.

Konstnären Mikas Emil har enligt Stayhard gjort sig känd för en slags kombination av traditionellt ritande och modern teknik, som har resulterat i konstverk som är en blandning mellan två- och tredimensionella verk.

Gillar hoodies - som Stayhard ska sälja

Upplägget tilltalade Stayhard så pass mycket att e-handelsföretaget nu har lanserat ett samarbete med den danska konstnären. Mer konkret handlar det om en kampanj som Mikas Emil ska fronta.

Annons

- Mikas Emil går sin egen väg, han brinner för det han gör och är inte rädd för att testa nya grejer. Då vi bestämde att vi skulle fota höstens kampanj i Köpenhamn blev valet på frontfigur enkelt. Mikas Emil som älskar att bära hoodies, vilket även är ett nyckelplagg i Stayhards sortiment för hösten, gjorde att vi enkelt kunde sy ihop vår idé med ett mer dokumentärt fokus, säger Robert Axelsson, marknadschef på Stayhard, i ett pressmeddelande.

Kampanjen bygger på ett antal modebilder som är tagna på olika platser i Köpenhamn. Upplägget uppges även vara “sammankopplat med en digital cityguide” och en film där Stayhards potentiella kunder får lära känna Mikas Emil lite närmare. När kampanjen går live den 25 augusti lovar Stayhard att det även ska finnas möjlighet att vinna exklusiv konst från Mikas Emil själv.

Har ställt ut i New York

Mikas Emil är kanske framför allt känd på hemmaplan i Danmark, men har också hunnit med att visa upp sina konstverk i bland annat New York. Han har en masterexamen från Det Konglige Danske Kunstakademi i arkitektur.

Annons