Stayhard byter plattform och gör om sin nätbutik

Modebutiken Stayhard lanserade nyligen en egen tidning och har även blivit utsedd till Gasell av Dagens industri. De är även nominerade i två kategorier inför Retail Awards, den ena för Årets tekniska lösning. Det verkar alltså gå riktigt bra för Stayhard och nu har de även uppgraderat sin nätbutik.

De har tydligen gjort en ordentligt genomgång av sin e-handel och även bytt ut plattformen i grunden. Nu använder de systemet Litium Studio och Joakim Naumburg, vd på Stayhard, säger att de innan var mycket begränsade av tekniken:

– Den nya designen innebär en stor förändring mot den gamla, både grafiskt och funktionellt men egentligen är den stora skillnaden bytet till en ny plattform. Vi har tidigare varit väldigt begränsade av tekniken men framöver kommer vi ha helt andra möjligheter att utveckla webben. Vi vill göra det så enkelt för våra kunder som möjligt, oavsett om det handlar om att hitta rätt plagg, genomföra själva köpet eller allt som rör deras leverans, säger Joakim.

Annons
Annons

Den nya sajten skall vara framtagen av Stayhard själva och Joakim säger att de har satsat mycket tid och pengar på den nya plattformen. De har även testat den nya sidan via en kundpanel som ska ha uppskattat förändringarna. För att se vad Stayhard har lyckats knåpa ihop tar ni er till deras nya nätbutik.

 

Källa: press

Relaterade nyheter:
Årets komet tas hem av E-handel på Retail Awards
Stayhard.se utses till Gasell och startar egen tidning

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!