Annons

Stayhard byter plattform och gör om sin nätbutik

Stayhard byter plattform och gör om sin nätbutik

2012-05-04 10:41

Modebutiken Stayhard lanserade nyligen en egen tidning och har även blivit utsedd till Gasell av Dagens industri. De är även nominerade i två kategorier inför Retail Awards, den ena för Årets tekniska lösning. Det verkar alltså gå riktigt bra för Stayhard och nu har de även uppgraderat sin nätbutik.

De har tydligen gjort en ordentligt genomgång av sin e-handel och även bytt ut plattformen i grunden. Nu använder de systemet Litium Studio och Joakim Naumburg, vd på Stayhard, säger att de innan var mycket begränsade av tekniken:

– Den nya designen innebär en stor förändring mot den gamla, både grafiskt och funktionellt men egentligen är den stora skillnaden bytet till en ny plattform. Vi har tidigare varit väldigt begränsade av tekniken men framöver kommer vi ha helt andra möjligheter att utveckla webben. Vi vill göra det så enkelt för våra kunder som möjligt, oavsett om det handlar om att hitta rätt plagg, genomföra själva köpet eller allt som rör deras leverans, säger Joakim.

Den nya sajten skall vara framtagen av Stayhard själva och Joakim säger att de har satsat mycket tid och pengar på den nya plattformen. De har även testat den nya sidan via en kundpanel som ska ha uppskattat förändringarna. För att se vad Stayhard har lyckats knåpa ihop tar ni er till deras nya nätbutik.

 

Källa: press

Relaterade nyheter:
Årets komet tas hem av E-handel på Retail Awards
Stayhard.se utses till Gasell och startar egen tidning

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Jimmy Öström
2012-05-04 12:58

Stayhard var med i tidningen Nätsmart 2011 och det var ett mycket bra reportage.

Deras 5 tips var:

1. Var orädd. Våga satsa!

2. Gör klocka investeringar, se till att de hela tiden är lönsamma.

3. Försök att klara investeringarna utan riskkapitalister.

4. Se till att företaget har tillväxtmöjligheter, lokaler, personal, kapacitet.

5. Gör ingenting som ni inte själva tror på!

Jag tog till mej mycket av detta reportaget, jag beundrade dessa grabbar (unga killar på 22 resp 25 år då) och beundrar dom ännu mer nu. Grymt duktiga på affärer verkar dom verkligen vara!

martinkiland
2012-05-04 13:24

Känns som dom försökt efterlikna Nelly en hel del här va? Tyckte dom hade en ganska tydlig profil innan som försvann lite i och med denna nylasnering.

Joel
2012-05-04 13:28

Håller med Martin tyvärr.

Jag tycker den saknar helt och hållet både själ och varumärke...

Jimmy Öström
2012-05-04 14:45

Jag gillade sidan. Men visst känns det som sidan kanske kan sakna "det", men dom har ju släppt den precis och jag lovar: Heter man STAYHARD så har man "det"=)

Per Nilsson
2012-05-04 20:27

Stayhard är ett ståndaktigt namn.

Vince
2012-05-08 16:28

Funkar dåligt på iPad, både layout och funktioner. Innehållet är galet bra men sajten är tråkig och känns som den är outdated redan.

Annons
Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Ändrade shoppingvanor.

Annons
Annons
Zalando satsar på kvällsleveranser samma dag

Zalando satsar på kvällsleveranser samma dag

"Kommer att bli den nya standarden".

EU-kommissionen bekräftar:

EU-kommissionen bekräftar: "Amazon ska granskas"

Frias samtidigt i Tyskland.

År 1: Från 0 till 4000 kunder

År 1: Från 0 till 4000 kunder

I mer än 60 länder världen över.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Digital inredningstjänst tar in 3 miljoner:

Digital inredningstjänst tar in 3 miljoner: "Superstolta"

"Redo att ta bolaget till nästa nivå".

Bokus snuddar vid 600 miljoner

Bokus snuddar vid 600 miljoner

Ökning med två procent.

Odd Mollys nya strategi ger resultat:

Odd Mollys nya strategi ger resultat: "Ser tydliga bevis"

Tog in 25 miljoner kronor, planerar att spara 75 miljoner.

Annons
Annons
Twilfit tar ny <nobr>e-handelschef</nobr> från Rapunzel of Sweden

Twilfit tar ny e-handelschef från Rapunzel of Sweden

"Kommer tillföra mycket med sin erfarenhet och kompetens".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta