Annons

Stayhard utses till Gasell och årets Digitala Gasell

Stayhard utses till Gasell och årets Digitala Gasell

2012-11-22 08:39

Stayhard fortsätter att växa och utses för andra året i rad till Gasellföretag, ett av de snabbast växande företagen i Sverige, av Dagens Industri. Dessutom fick de ta emot priset årets Digitala Gasell 2012.

Affärstidningen Dagens Industri har för trettonde året i rad utsett Sveriges snabbväxande Gasellföretag. För andra året i följd var Stayhard en av snabbväxarna och utsågs till Gasellföretag. Nätbutiken fick dessutom ta emot pris för årets Digitala Gasell med följande motivering:
”Den Digitala Gasellvinnaren startades av två entreprenörer som dels såg att utbudet av herrkläder online var väldigt begränsat och dels såg möjligheten att börja sälja varumärken som ännu inte hade nått den svenska marknaden. I en tid då konsumenterna i allt högre grad lever, shoppar och söker på nätet var de helt rätt ute. Idag har nätbutiken utvecklats rejält och har över 30 anställda. Vinnaren hittar konstant nya sätt att finna sina kunder, marknadsföra sig smart och sporra sin tillväxt, allt online”

Stayhard har under året fått ta emot flera priser, bland annat Årets prestation vid Nordic eCommerce Summit 2012 och även utmärkelsen Årets tekniska lösning under Retail Awards 2012. Företagets ägare och VD Joakim Naumburg var självklart glad över de nya utmärkelserna.


Joakim Naumburg tar emot årets Digitala Gasell 2012

– Jag är oerhört stolt och glad över att vi än en gång utses till Gasellföretag och att vi dessutom vinner pris för årets Digitala Gasell känns helt fantastiskt. Vi har sedan starten vuxit med lönsamhet och kunnat finansiera vår tillväxt på egen hand utan hjälp av riskkapital. Att bli Gasellföretag två år i rad är ett bevis på att det vi gör är rätt, säger Joakim Naumburg.

Räknar med att omsätta 100 miljoner kronor

Stayhard startades 2005 av Joakim Naumburg och Daniel Möller. Från början drevs verksamheten i en källare och de båda entreprenörerna skötte allt ifrån att packa beställningar till inköp, kundtjänst och marknadsföring.

I dag har företaget vuxit och sedan 2008 har Stayhard ökat omsättningen med 319 procent. Under 2011 omsatte företaget 85 miljoner kronor, en ökning med omkring 45 procent mot förgående år. Företaget har idag 35 anställda och räknar med att i år omsätta omkring 100 miljoner kronor.
– Vi har gjort en fantastisk resa hittills. Framåt ser vi stor potential genom vår strategi att nå en bredare målgrupp och bli den självklara varumärkesdestinationen för modemedvetna män. Vi har en snabbt växande kunddatabas med nöjda och lojala kunder. Företaget är välorganiserat, riggat för mycket större volymer och vi jobbar hårt för att nå våra framtida mål, säger Joakim Naumburg.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Hur urplockat kan ett e-handelssortiment vara?

Annons
Annons
3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

Nytt rekord.

Kampen är över - JC i konkurs

Kampen är över - JC i konkurs

57-årigt bolag går i graven.

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Vill utmana Prisjakt och PriceRunner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kommunens nya drag:  <nobr>E-handel</nobr> i hemtjänsten

Kommunens nya drag: E-handel i hemtjänsten

Ska onlineshoppa tillsammans.

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

"Efter ett antal år av minskad omsättning växer vi igen".

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Annons
Annons
Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta