Stor norsk retailkedja satsar på E-handel

Gresvig Retail Group med en omsättning på över 7 miljarder norska kronor satsar på multikanal och e-handel. Svenska Ateles Consulting meddelar att den norska retailkedjan, som sägs vara den största i landet, nu vidareutvecklar sin e-handel.

Fokus kommer att ligga på att integrera systemen i butik med e-handeln för att kanalerna ska samverka.

Annons

Gresvig ska vara den största norska aktören inom segmentet sport och fritid men de är även stora inom mode. Det första som Ateles kommer arbeta med är att ge sportkedjan GMAX, som är en del av Gresvig, en responsiv sida.

– E-handel och digitala medier är ett viktigt satsningsområde för Gresvig, kraven på leverantörerna är därför stora. Ateles var engagerade, professionella och visade solid kunskap både på en strategisk och operativ nivå. Dessutom hade de goda referanser från andra stora skandinaviska företag och efter en grundlig urvalsprocess var det ett enstämmigt beslut hos ledningen att välja Ateles. Vi känner oss trygga på att detta är ett samarbete som kommer bli långvarigt och att de kan leva upp till de stora förväntningar vi har, säger Kjetil Løken, marknadsdirektör på Gresvig Retail Group.

Med över 500 butiker ska en multikanalstrategi nu vara mycket viktig för Gresvig och fokus kommer alltså att ligga på att samordna alla kanaler.

 

Källa: Press
På bild: Kjetil Løken

Annons