Annons

Strategi för marknadsföring i sociala medier

Strategi för marknadsföring i sociala medier

2010-08-16 21:37

De sociala medierna blir allt viktigare som verktyg för marknadsföring av e-handelsplatser. Det är dock svårt att få konkreta resultat med den här typen av marknadsföring.

En av anledningarna är att verktygen som används inom webb 2.0, att det är svårt att hitta en bra strategi för effektiv marknadsföring. Vad som fungerar beror på vilken typ av vara och tjänst som företaget säljer, hur konkurrenterna arbetar och hur kundernas vanor på internet ser ut.

Getelastic har sammanställt tio handfasta tips på aktiviteter som ger merförsäljning för de flesta, om än i varierande grad. Bland dem kan en fansida på Facebook, Twitter, bloggande och widgets och recensioner inräknas. Hur dessa kan användas på ett konkret sätt kan du läsa mer om på http://www.getelastic.com/top-ten-2-dot-0/.

Annons
Annons
Per
2010-08-19 08:11

Finns det någon som kan förklara meningen: "En av anledningarna är att verktygen som används inom webb 2.0, att det är svårt att hitta en bra strategi för effektiv marknadsföring. " för mig?

Annons
Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Hur urplockat kan ett e-handelssortiment vara?

Annons
Annons
3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

Nytt rekord.

Kampen är över - JC i konkurs

Kampen är över - JC i konkurs

57-årigt bolag går i graven.

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Vill utmana Prisjakt och PriceRunner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kommunens nya drag:  <nobr>E-handel</nobr> i hemtjänsten

Kommunens nya drag: E-handel i hemtjänsten

Ska onlineshoppa tillsammans.

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

"Efter ett antal år av minskad omsättning växer vi igen".

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Annons
Annons
Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta