Studenter hjälper e-handlare att nå ut i världen

Genom en helt ny e-handel.

För bara några veckor sedan skrev vi om Snusbolaget.se som omsatte 500 miljoner kronor under 2018, vilket motsvarar en tillväxt på 65 procent. Den svenska marknaden står för den största delen av omsättningen men den resterande försäljningen kommer från bolagets första expansionsmarknader, Norge och Schweiz.  

LÄS ÄVEN: Snusbolaget slog 500 miljoner

Annons

Då berättade Snusbolaget att de planerade att expandera till fler europeiska marknader under 2019.

- Vi har tittat på en rad europeiska marknader, sa Snusbolagets vd Gavin O'Dowd till Ehandel.se. 

Nu meddelar företaget om att planen blir verklighet. Redan i maj ska Snusbolaget lansera en helt ny sajt, Haypp.com, som endast ska sälja tobaksfria "All white-produkter". Sajten ska öppna upp för försäljning i hela Europa, och resten av världen.

Snusbolaget har nu tagit in ett elev-team från Berghs School of Communication, som ska hjälpa företaget med att nå ut med Haypp.com i världen. 

- Vi spänner fast säkerhetsbältet! Eleverna kommer att komma med ett totalt nytänk och grymt innovativa lösningar, säger Anders Signell, CCO på Snusbolaget, i ett pressmeddelande. 

Och kommunikationsstudenterna har höga förhoppningar på samarbetet:

- Det ska bli spännande att få använda våra teoretiska kunskaper i verkligheten. Vi hoppas att de klarar av att ta emot morgondagens lösningar, men vi har hopp, de är en modig väletablerad aktör, säger Anton Molund, student vid Public Relations på Berghs.

Annons
Annons