Annons

StylePit hoppas Fyndiq ska ge ökad försäljning

StylePit hoppas Fyndiq ska ge ökad försäljning

2013-04-19 16:30

Nystartade nätbutiken StylePit, som ägs av SmartGuy-koncernen, satsar vidare på merförsäljning via externa kanaler. Sedan tidigare har man stora delar av sitt sortiment på Blocket Shopping, nu lägger man även ut delar av sitt sortiment på Fyndiq.

SmartGuy-koncernen lanserade i slutet av mars ett nytt koncept på den svenska marknaden, StylePit. En nätbutik som kommer att erbjuda ett gemensamt koncept för kvinnor, män, barn och sportintresserade.

I samband med det startade man även ett samarbete med Blocket Shopping. Något som innebär att man kommer att lägga ut omkring 20 000 produkter på köp- och sälj-sajten. StylePit fortsätter sin satsning på merförsäljning och lägger nu ut delar av sitt sortiment på Fyndiq.

- Fyndiq är en mycket intressant merförsäljningskanal för oss genom vilken vi kan få upp lageromsättningshastigheten på produkter som rör sig lite trögt. Fyndiq har en lockande affärsmodell som har lyckats förvandla begrepp som ”fyndvaruhus” till ett framgångskoncept, säger Sïmon Saneback, Norden-vd på StylePit.

Kompletterande säljkanaler allt vanligare

Att e-handlare använder sig av kompletterande säljkanaler är något som vi skrivit om innan. Bland annat att allt fler svenska nätbutiker även lägger ut hela, eller delar av sitt sortiment på Tradera. Och att StylePit väljer att komplettera med Fyndiq, förutom Blocket känns inte så långsökt.

Sïmon Saneback har tidigare uttryckt sig positivt om just Fyndiq, och även nominerat företaget till Årets E-handlare under kommande Nordic eCommerce Award 2013. Även Fyndiq är så klart nöjda med det nya samarbetet, att större aktörer som StylePit väljer Fyndiq är ett första steg i företagets nya fokus att även attrahera de stora handlarna i Sverige.

- Det känns häftigt att få en så stor och snabbväxande handlare som StylePit ansluten till Fyndiq. Jag är övertygad om att vi kommer att ha ett mycket framgångsrikt samarbete med Sïmon och StylePit, säger Fredrik Norberg, marknadschef på Fyndiq.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Prix
2013-04-19 16:39

Kommer jag ihåg rätt så fick man enligt fyndiqs avtal inte sälja varor till samma eller högre pris hos dem. Innebär detta då att den större aktör som är nästan ny med sin butik dumpar priser hos Fyndiq, de känns nästan desperat och motsträvigt mot en butik som satsar så pass mycket. Fynden bör ju då göras i den egna butiken så att de får nya kunder som anser att det är dem som har bra pris.

Eller har Fyndiq släpps på villkoret och inte strövar efter en kanal full med fynd? För deras marknadsföring verkar då säga annorlunda.

Jimmy Öström
2013-04-20 15:54

Du får lov att ha samma pris som du har på andra ställen, men inte högre pris.

Säljer du inte på Fyndiq kompis, så ska du börja direkt!!

Annons
Kampen är över - JC i konkurs

Kampen är över - JC i konkurs

57-årigt bolag går i graven.

Annons
Annons
Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Vill utmana Prisjakt och PriceRunner.

Kommunens nya drag:  <nobr>E-handel</nobr> i hemtjänsten

Kommunens nya drag: E-handel i hemtjänsten

Ska onlineshoppa tillsammans.

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

"Efter ett antal år av minskad omsättning växer vi igen".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Kräver ett visst belopp.

Annons
Annons
Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Ny marknadschef och e-handelschef.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta